Hoe kan ik op mijn minecraft server mijn minecraftnaam veranderen in een andere naam met kleur, ik ben de OP van de server, weet iemand dat ?

Ik wil dus een naam met kleur op mijn server, velen kunnen dat maar willen niet vertellen hoe. hierbij is er geen plugin voor nodig zag ik...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
5.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat wel allemaal, ben zelf eigenaar van de server maar ik wil zegmaar dat ik [Owner] ervoor kan doen of [Mod] zonder dat ik de groupmanager plugin hoef te gebruiken dus gewoon een makkelijke setupbare plugin die makkelijk is. voor bukkit

Antwoorden (3)

Er zijn veel Bukkit-plugins waarmee je je naam kan veranderen (ook in kleur).

Met Essentials (http://dev.bukkit.org/server-mods/essentials/) kun je je naam veranderen, en heb je ook nog veel meer handige functies.
11 jaar geleden
Je kunt via de gedownloade server van Mojang (minecraft.net) NIET je nickname veranderen in game. Daar heb je een Bukkit Server voor nodig. Op die server kan je verschillende plugins downloaden. Zoals: Essentials. Dat is een plugin met verschillende mogelijkheden. Met die plugin kan je je nickname veranderen via het command: /nick [JOUW NICKAME] Als je er een kleurtje bij wilt zou je een andere plugin er moeten bij downloaden, maar dat weet ik niet zeker. Het zou ook best kunnen dat het al in Essentials zit. Dan doe je het zo: /nick &6[JOUW NICKNAME] Dan krijg je een goude naam. Die '&' met een cijfer moet er voor staan. Op deze website kun je alle kleuren vinden die je wilt gebruiken: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Formatting_codes Ik hoop dat ik jou heb geholpen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als de server waar je op zit al Bukkit heeft hoeft je het niet meer te downloaden natuurlijk. Vraag aan de Administrator van de server of je toegang kunt krijgen tot die opdracht. Als je op een professionele server speelt laten ze je het waarschijnlijk niet toe en zou je er zelfs een vergoeding voor moeten betalen. Als je een server met vrienden hebt lijkt het mij niet echt een probleem. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja met /team maak eerste een team aan en je moet aleen op modify klikken en dan op coller en dan een kleur uit zoeken heel simpel en als je tekst voor je naam wilt is dit de code stap 1 maak een team aan zo als Owner dat kan je maken bij /team het maak niet uit weuk kleur je hedt maar dit is de command /team modify owner prefix {"text":"Owner","bold":true,"color":"light_purple"} bij het begin staat Owner dat is je naam of een andre naam die je bij /team hedt gemaakt hed je dat niet gedaan dan werkt hij niet daar na twee woorden staat de kleur let op! bij het begin staat wat de naam van je team is de twee de is wat voor je naam komt dit was het weer groetjes Stitch
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
het kan ik elke sever aleen als je op bent! let daar op groetje swer
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb het net gebrobeerd alleen er stond owner en dan daarachter ook nog je minecraft naam, kan het ook dat het je minecraft naam VERVANGT alleen op die server?