Waarom werkt DuckHunt niet op een LCD of LED-tv?

Nintendo 8bit, DuckHunt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
5.3K

Antwoorden (1)

Terugslagtijd lijnen bestaan ​​op CRT type displays die bevatten kathodestraalbuizen (gewoonlijk drie) . Binnen deze buis zit een elektronenkanon. Om een tekening, een elektronenkanon schiet een elektronenstraal die interageert met de fosfor coating scherm om een RGB-kleur te genereren. Deze elektronenbundel veegt over het scherm zowel horizontaal als verticaal vele malen per frame, en het eindresultaat is de foto zie je.

Tijdens dit proces, de NES of wat dan ook het systeem u hebt aangesloten op uw tv kent de exacte positie van de terugslag, en maakt gebruik van deze informatie, evenals de hit / mis-detectie in de gekoppelde vraag om te bepalen of je op een bepaalde eend op het scherm.

Waarom werkt dit niet voor LCD's en Plasma? Nou, de belangrijkste reden is simpelweg omdat deze schermen zich anders gedragen. De pixels in het LCD en plasma aan / uit plaats van te vertrouwen op interactie met een bundel elektronen dus een andere methode om te bepalen waar het pistool wijst ontwikkeld worden.