Waarom kan ik GTA IV niet spelen op Windows 8?

Als ik GTA IV opstart krijg ik bij het laden van je level (bv. The master and the molotov) een error (WTV190). Hoe kan ik dit oplossen, zou graag GTA willen spelen op Windows 8. PC specs: Windows 8 Pro Media Center Edition x64, Intel Core I5 @ 2,4 GHz, nVidia Geforce GT520M Cuda 1GB. Mijn pc (laptop) is geüpgraded van Windows 7 Naar Windows 8 Pro MCE. Het is een Acer Aspire 5750G

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Ga naar www.systemrequirementslab.com en kies daar GTA VI
Deze laat precies zien wat er fout is. Ik denk dat je videokaart het niet meer trekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is niks mis met je pc, waarschijnlijk ligt het aan je compatibiliteits instellingen.
Hier heb ik ook vaker last mee gehad.

Oplossing:
1) Bureaublad --> rechtermuis op GTA IV icoontje
2) Eigenschappen
3) in het nieuwe scherm --> compatibiliteit
4) vervolgens kun je aanklikken in welke versie je het spel wilt uitvoeren
5) probeer eerst windows 7, of vista of windows xp

PS: Mijn afbeelding laat zien waar je het allemaal kunt vinden! Succes!