Wat is de beste processor voor gamen op de laptop?

Ik zoek voor onze zoon een laptop waarop hij kan gamen, maar ook huiswerk maken en foto's bewerken. Categorie multi-media gok ik. Waar moet ik qua technische specificaties op letten (grootte geheugen, processor, videokaart, merk etc). Ik kom er zelf niet helemaal uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*gaat mee in de reactiers hierboven*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Videokaart is velen malen interessanter dan CPU.

Het beste antwoord

Neem in ieder geval een laptop waar een aparte grafische kaart bij zit van een redelijke kwaliteit met ondersteuning van DirectX11. De snelheid van de grafische kaart of GPU is belangrijker dan de snelheid vd processor bij games.
Voorbeelden van goede en betaalbare videokaarten zijn oa.:
Nvidia Geforce GT 645M of 640M
AMD Radeon HD 7730M

Denk ook aan een voldoende groot scherm, vooral voor multimedia en gamen. 17,3" scherm is dan ideaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tweakers heeft elke maand een Best Buy Guide, ook voor gaming/multimedialaptops. In oktober is de keuze gevallen op een Lenovo Ideapad van ongeveer 1200 euro.

Eigenlijk wil je wel een LED-backligt als je gaat gamen, want dat is wat mooier dan een CCFL-backlight. LED heeft wat minder "Backlight bleeding", wat betekent dat zwart op je scherm ook echt zwart is.

In principe heb je aan 4 tot 8gb geheugen ruim voldoende en geeft Intel vaak een wat betere performance ten opzichte van AMD-processors.

Binnenkort komt de best buy guide van november, ze zijn altijd wel het afwachten waard!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top! Dank je, hier kan ik wat mee :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch altijd jammer van die mensen die je downvoten, maar er niet bij zetten waarom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Intel vs AMD(CPU) is lang niet zo interessant als wel of niet een fatsoenlijke GPU, van welk merk dan ook (Nvidia/AMD/Intel).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zware processor met een slechte videokaart is even nutteloos als een zware videokaart met een slechte processor. Daarnaast is de vraag wat de beste processor is, dat is in mijn ogen een Intel processor. Om specifieke videokaarten te noemen is een gebed zonder eind, aangezien er zo ongelooflijk veel zijn en er elke dag wel meer bij komen. En uiteraard omdat Nvidia en AMD ongeveer van gelijke kwaliteit zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt maar in de vraag staat ook: Waar moet ik qua technische specificaties op letten (grootte geheugen, processor, videokaart, merk etc). Ik kom er zelf niet helemaal uit. Vrager is dus niet bekend met hardware en moet dus van het idee af dat CPU belangrijker zou kunnen zijn dan GPU (voor gaming dan). Er zijn haast geen laptops met een goede videokaart en een slechte CPU. Andersom barst het ervan. Je hoeft alleen maar de minimale GPU te noem bijv. HD76XXm en hoger/640M en hoger (ik zeg even wat).
De laptops van Alienware worden speciaal aanbevolen voor gamen, maar zijn wel duur.

Voor 'gewoon' gamen, en 'gewoon' huiswerk voldoet een 'gewone' laptop. Laat je niet te makkelijk gekmaken door extreme eisen van school en of je zoon.
(Over twee jaar wil hij toch weer een nieuwe snellere...)