Met welke world of warcraft moet je beginnen als je het nog nooit gespeeld heb ?

Mijn vriend wil graag WOW spelen en ik wil hem verrassen met het spel,Maar er zijn zoveel verschillende world of warcraft. Met welk spel moet je beginnen ? En wat heb je veder nog nodig om te starten met WOW ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
3.9K

Antwoorden (4)

Om te beginnen heb je de eerste versie nodig. De rest die uitgebracht is, dat zijn allemaal zogenaamde expansion packs. Verder heb je speeltijd nodig, maar meestal zit er al 1 of 2 maandjes speeltijd bij de eerste versie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kimath
11 jaar geleden
Ik raad je aan om de World of Warcraft Battle Chest te kopen. Dan heb je het originele spel + de eerste uitbreiding ineens voor een goedkopere prijs.
En er zit 1 maand gratis speeltijd bij als je het koopt, daarna is het iets van 12,99 per maand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is inderdaad waar, die battlechest schijnt bij Mycom nu iets van 12 euro te kosten, daar val je je ook geen buil aan. Om even terug te komen op de vraag, de eerste WOW heet "gewoon" World of Warcraft, winkels zetten er ook wel eens original oid bij.
Als je met World of Warcraft wil beginnen, moet je beginnen bij de eerste World of Warcraft. Die heet dan ook gewoon 'World of Warcraft'. Hierbij kun je tot level 60 gaan, en het je alleen de basiscontent.

De andere versies waar jij het over hebt, zijn uitbreidingspakketten.
Het eerste uitbreidingspakket is 'World of Warcraft: Burning Crusade.' Daarmee kan je tot level 70 levelen, en krijg je 2 nieuwe 'races' (rassen) en meerdere gebieden erbij.

Dan komt 'World of Warcraft: Wrath of the Lich King'. Hierbij kan je tot level 80 levelen, en komt er een nieuwe 'class' bij, genaamd 'Death Knight'. Ook speel je weer nieuwe gebieden vrij.

Daarna komt 'World of Warcraft: Cataclysm'. Met dit uitbreidingspakket kan je tot level 85, en komen er weer 2 nieuwe 'races' bij. Er zijn nog meer nieuwe gebieden beschikbaar.

Het nieuwste uitbreidingspakket is 'World of Warcraft: Mists of Pandaria'. Hierbij komt de Pandaren als 'race' bij en kan je tot level 90 gaan. Ook weer nieuwe gebieden.

Note: Je MOET altijd het vorige uitbreidingspakket geïnstalleerd hebben wil je de volgende installeren!

Sorry voor het lange verhaal, maar ik wil graag dat je weet welk uitbreidingspakket welke is. Als je net wil beginnen koop je voor je vriend 'World of Warcraft.' Zie bronnen voor afbeeldingen. Ook is het leuk om er gelijk het eerste uitbreidingspakket bij te kopen (dat is dus Burning Crusade), maar dat is aan jou.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Vragen? Reageer op dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij kan voorlopig zeker vooruit. En ja, het enige wat hij nog mist is dus Mists of Pandaria. Maar, ik zou pas het laatste pakket kopen als je ook daadwerkelijk tegen de level 85 aan zit! Deze fout heb ik zelf gemaakt, ik heb alle uitbreidingspakketten tot en met Cataclysm, en ik ben nooit bij enige level-cap aangekomen voordat ik het volgende uitbreidingspakket gekocht heb. Veel plezier met het spel.
Kimath
11 jaar geleden
Wrath of the Lich King mis je dan nog, die zit tussen Burning Crusade en Cataclysm in. Mists of Pandaria is de allernieuwste, schijnt ook leuk te zijn.
Kimath
11 jaar geleden
het installeren duurt even ja, er moeten ook updates gedownload. Tip: installeer eerst alle spel cd's voordat je met updates begint. Op de nieuwste cd's staan al een deel van de updates verwerkt, scheelt overtollig downloaden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, hij mist er geen een. De Wratch of the Lich king zit in de battlechest. Ik heb het gechecked! Bron: http://us.blizzard.com/store/details.xml?id=110000044
Volgens mij is het niet meer mogelijk om de alleen de start versie van World of Warcraft te kopen, de eerste dus.

Je koopt nu World of Warcraft + World of Warcraft: The Burning Crusade & World of Warcraft: Wrath of the Lich King, samen in één doos.

Als je vriend dus nooit eerder World of Warcraft heeft gespeeld is dat dus de versie die je moet kopen.

Wat je dus niet moet doen is een van de delen hierna kopen, dan kan hij het spel namelijk niet spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens in het engels maar alles wat je nodig hebt om te starten met het spel kan worden aangeschaft op de website van Blizzard. Dit alles voor slechts 14,99 ( http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=210000104 )