Hoe leer ik goed IFR vliegen met MSFS2004?

Ik heb Microsoft Flight Simulator 2004, voorlopig stap ik niet over op een andere versie of een ander programma, hoewel dit programma al enigszins gedateerd is.

De basisvlieglessen in het programma zijn leuk en ik heb ze natuurlijk allemaal al gedaan, maar hoe nu verder?

Ik merk namelijk dat vliegen op grotere hoogte, navigatie (en dan met name met VORs), IFR in het algemeen, motormanagement, holding patterns en nog een aantal zaken behoorlijk onderbelicht zijn.

Stel dat ik me als doel stel om in een leuke add-on Boeing of Airbus een intercontinentale vlucht te maken, hoe bereik ik het punt dat ik dat een beetje realistisch kan doen? Zijn er boeken die jullie me kunnen aanraden bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games
AWM
14 jaar geleden
Ik ga dit schrijven in een reactie, want je wilt niet overstappen op een ander programma.
Maar toch, probeer eens X-Plane!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het helaas niet draaien hier, maar het is zeker mijn wens als ik een betere computer ga aanschaffen. Maar zit daar wel een ingebouwde mogelijkheid bij om echt te leren vliegen? Ik bedoel in een Cessna van Amsterdam naar Leeuwarden vliegen en in een gedownloade Beech met tussenstappen naar Zuid-Amerika vliegen kan ik wel zo'n beetje, maar ik moet altijd maar een beetje gokken of ik het goed doe en heb er nog weinig kaas van gegeten.
AWM
14 jaar geleden
X-plane is zo mooi. Kan alles doen wat je daar zegt.
Maar, je moet je echt verdiepen in het vliegen. Je hebt daar gewoon de Jeppersen charts bij nodig, net zoals echte piloten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb Jeppesen SimCharts, ik geloof voor vrijwel de gehele wereld.
AWM
14 jaar geleden
Kijk eens aan! Ik denk dat we dit maar moeten voortzetten per mail, anders wordt GV een chatbox :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat moeten we niet willen natuurlijk.

Het beste antwoord

ifr vliegen oftewel blind vliegen zou je kunnen trainen door de zicht windows te sluiten en puur uitgaan van je instrumenten. Leuk is om in te stellen tijdens de vlucht dat er instrumenten uitvallen. Tijdens de trainingen wordt het niet getraind, maar elke piloot moet dit beheersen. Succes