Hoe moet je een game kopieren naar een usb stick?

Ik wil graag een spel kopieren naar een andere computer. Maar als ik het naar mijn usb stick kopieer, dan kopieert hij alleen de snelkoppeling.
Voor de rest staat het spel alleen bij het configuratiescherm bij programma's en onderdelen (maar via daar kan ik het ook niet kopieren)

Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
14.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft natuurlijk geen zin om een snelkoppeling te kopieren. De meeste software laat zich niet zomaar kopieren. Die staat vaak verspreid over de gehele schijf en die zul je op de andere pc moeten installeren met het installatieprogramma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus ik kan het niet overkopieren via een usb stick?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het al kan moet je naar C>Program files>(naam uitgever)>(naam spel) en dan die hele map kopiëren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er vanaf hoe het op je pc staat. Sommige games bestaan uit een paar bestandjes die bijelkaar in een map staan. Die map kan je dan kopieren. Maar grotere spellen staan vaak verspreid over meerdere mappen. Je zult dus even na moeten gaan hoe je dat spel op je pc hebt gezet en dat op dezelfde wijze op de andere pc moeten zetten. Misschien heb je het installatieprogramma van dat spel op je pc staan. Dat kun je wel op een stick kopieren en via die stick opstarten op de andere pc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ikkennietwete Zo werkt het ook niet. Je zal dan nog steeds registry entries missen bijvoorbeeld. Wat de vrager wil kan gewoon helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het originele installatieprogje op de schijf staat, dan kan het natuurlijk wel. Het kan ook dat de game is geïnstalleerd vanaf cdrom. Dan dient het daar vanaf geïnstalleerd te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel mogelijk, maar waarschijnlijk word er niet gezocht vanuit de installatie locatie met de bestanden van het spel. daarnaast is het vaak wel dat een bij het opstarten van een spel de ontbrekende registry entries worden hermaakt (alleen wanneer het spel niet geregistreerd is met een licentiecode of overige). Zelf heb ik meerdere games op mijn usb staan, wat nog het handigste om te doen is om het spel direct op je usb te installeren, maar het werkt alleen als je dan een spel hebt die ze weer zelf aanmaakt, of zonder werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor alle hulp!!

Het beste antwoord

Het zomaar kopiëren van games gaat niet lukken.
Ook niet als je dit vanuit reeds geïnstalleerde bestandsmappen probeert.
Dit komt omdat er beveiligingen tegen ongeoorloofd kopiëren zijn ingebouwd die ervoor zorgen dat gekopieerde bestanden hun 'watermerk' verliezen en daarmee onbruikbaar worden op het medium waarop de kopie staat voorzover dit gekopieerd kan worden.

Het kopiëren resulteert dan in een snelkoppeling dat verwijst naar het geldige programma op de originele computer.

Zelfs een ISO image van de originele CDROM is van dit soort software niet te maken omdat dit vrijwel altijd mislukt door de beveiligingssoftware die dit zal verhinderen.

De enige mogelijkheid is een "crack" van de gamesoftware te downloaden die op illegale sites te vinden is maar die grote risico's als serieuze virus besmettingen met zich meebrengen.
Zeker niet doen dus...

Uiteindelijk heeft de maker/ uitgever van de software er belang bij om zoveel mogelijk originele kopieën van zijn/haar software te verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet in je Program Files zoeken naar het spel en die bestanden kopieren.
Maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken gezien de andere computer waarschijnlijk andere hardware draait.
Opnieuw installeren en de config files kopieren is een beter devies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het makkelijkste is om de game op die andere pc te installeren en dan alle save files over te zetten, die staan meestal in mijn documenten -> (gamenaam) -> saved
of er staat een mapje bij je andere gamefiles met de naam save

games vind je meestal bij C://programm files/(naam uitgever)/(naam game)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wil je de hele game kopieeren of wil je alleen de save game kopieeren?

wil je de hele game: ga naar de gamefolder -> bin -> zoek nu de .exe file of setup file en kopieer deze naar de usb

alleen de save game ga naar je gamefolder zoek saves en kopieer de save game naar je usb
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet de setup file er naar toeslepen zodat je op een andere computer de game kunt instaleren