hoe kan het dat portforwarden niet werkt?

ik heb een: sitecomw1340

ik heb een minecraft_server en die werk wel en ook op de andere computers die met hetzelfde wi-fi netwrk verbonden zijn. maar ik heb alles gewoon gedaan en zelf de instructies van portforward.com gevolgt maar het werkt niet.
als ik check of de port open is zegt die: Error: I could not see your service on 77.251.163.196 on port (25565)
Reason: Connection timed out

kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Ik heb dit probleem eerder gezien, toen ik zelf ook een server wilde opstarten. Je computer heeft meerdere ipadressen.. deze die je nu gebruikt (77.251.163.196) kan inderdaad intern worden gebruikt, maar niet extern. Je computer heeft nog een andere IPadres.

Dit kan je zien op http://www.myip.nl/

Via dat adres kunnen je vrienden buiten het interne netwerk ook op je server.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is altijd een wat lastig verhaal, ik probeer het zo helder mogelijk te krijgen voor je:

Eerst voor de duidelijkheid: Je hebt een ip-adres van je internet verbinding (deze veranderd meestal niet omdat je die krijgt van je provider.) Dit is het adres wat clients nodig hebben om met je server te connecten. Dit kun je bijv zien op een site als www.myip.nl. vervolgens krijgt je pc ook nog een ip adres omdat je achter een router zit. Dit zorgt ervoor dat je meerdere computers op het enkele ipadres kan aansluiten wat is toebedeeld aan je internet verbinding, anders zou je dus per huis zoveel ip adressen moeten krijgen als je computers hebt. Op deze manier voorkomen ze dat de ip-adressen heel snel opraken.

Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat je pc automatisch een ip adres krijgt toegewezen van je router. Echter in de standaard configuratie (zoals de meeste consumentenrouters standaard zijn ingesteld) krijg je iedere keer dat je je pc opstart weer een nieuw ip adres toegewezen. Dit betekent dus dat je of je computer waar de server op draait altijd het zelfde ip adres moet laten krijgen, of de geforwarde port laat koppelen aan een apparaat via bijvoorbeeld een MAC adres. Dit kun je in je router regelen. Mijn router heeft bijvoorbeeld de functie dat hij mijn pc herkent op basis van mijn MAC adres en mijn pc steeds hetzelfde ip adres toebedeeld. Deze wordt dus aan geen enkel ander apparaat uitgedeeld en staat gereserveerd voor als ik mijn pc aanzet. zo komt dus het verkeer voor mijn servers altijd uit bij MIJN pc en niet bijv. de laptop van mijn vriendin.

In jouw huidige situatie heb je dus een server draaien. Als iemand nu verbinding maakt met je ip-adres, komen ze binnen in je router via port 25565, en that's it. Nu moet de client nog worden doorverbonden met JOUW specifieke pc, want daar draait de server, en daar kunnen ze iets mee. Jij moet dus aan je router vertellen dat verkeer via poort 25565 moet worden doorverbonden met jouw pc.

Je moet dus even in de instellingen rommelen :) succes.