Kan je spellen spelen met windows 7, terwijl ze eigenlijk gemaakt zijn voor xp/vista?

Ik heb deze vraag al eerder gelezen, maar begrijp het nog niet helemaal...
Kan je nou gewoon het spel spelen, of moet je er apparte software voor installeren?

Toegevoegd na 43 minuten:
Ik heb windows 7 64 bit ultimate

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
2.9K
rose
11 jaar geleden
Heb je Windows 7 64 bit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, windows7 64 bit
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bij sommige spellen moet je wel eens extra software downloaden. Zoals bijvoorbeeld Diablo II. Wat ik ook probeerde, deze wilde niet werken op W7. Maar een fan van het spel heeft een patch geschreven, en met deze patch werkt het wel. Dus het verschilt echt per spel.

Antwoorden (3)

ja, meestal wel, anders moet je de map waar het spel instaat openen, het .exe-bestand opzoeken en dan rechtsklikken - eigenschappen - compabiliteit.

dan kun je hem in elke windows terugzetten.

Toegevoegd na 47 seconden:
de maps staat bijna altijd in Program Files, ingedeeld op naam van de producer

Toegevoegd na 1 minuut:
*mappen :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alle (al dan niet oudere) spellen zijn op Windows & 64bits editie te spelen.

Onder de hiernavolgende link vind je een lijst met spellen waarin aangegeven wordt in hoeverre ze compatible zijn met Windows 7 64bits editie.

http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=74134
11 jaar geleden
je kunt het gewoon spelen. Xp spellen kun je ook op windows 7 spelen, (windows 7 spellen niet op xp). Alleen bij een oudere windows versie (windows 98 bijvoorbeeld) is het mogelijk dat het spel het niet doet. Maar dat zijn hele oude spellen die bijna niet meer worden gespeeld.