Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het legaal om een ''Habbo Hotel'' op te richten?

Ik zie vaak dat mensen een zogenaamd ''retro hotel'' proberen op te richten.
Maar is dit wel legaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je dit loopt loop je groote risico op take down notices of zelfs een rechtzaak omdat je hun content steelt.
Echter als je de grafische stijl genoeg aanpast en wast "custom maps" maakt, maak je er een eigen stijl van.
Echter zal ik die als ik u was vermeiden sins het hergebruik van ander hun source code erg vol met risico zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de originele content wil nemen is het mogelijk contact op te zoeken met de originele habbo hotel en hun naar de details te vragen. Dit deed ik voor mijn private server en kreeg toestemming zolang ik geen winst maakte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je het digitaal en op het web bedoelt is dit verboden om het precies op de manier als Habbohotel te doen. Je kan hier hoge boetes voor krijgen. Dit is hetzelfde in het echte leven. Je kan altijd iets starten wat hierop lijkt maar zijn eigen unieke factor heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding