is assassins creed revelations de derde deel van assassins?

ik weet niet of assassins revelations nummer drie is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (4)

Nee; Assassin's Creed III is niet écht nummer 3. Eigenlijk is het de 5e;

1. Assassin's Creed
2. Assassin's Creed II
3. Assassin's Creed: Brotherhood
4. Assassin's Creed: Revelations
5. Assassin's Creed III
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is het vierde spel, Alhoewel het vervolg op 'revelations' pas 'assassins creed III' is. Dit omdat 'revelations' en 'brotherhood' niet in de telling zijn meegenomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee want brotherhood kwam voor revelations
Nee, Revelations is niet het derde deel uit de serie.

Het is wel het 3de deel met Ezio auditore da firenze als hoofdrolspeler.

Assassins creed 3 komt in oktober uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Assassin's Creed III is het vijfde deel in de hoofdserie van de gelijknamige Assassin's Creed-serie. Je kan deze serie op delen in drie 'tijdperken', ik zal het even uitleggen.

Het kruistochten tijdperk:

In 2007 kwam het eerste deel uit ('Assassin's Creed'). Dit deel speelde zich af in de middeleeuwen en verscheen voor de PlayStation 3, Xbox 360 en Windows. Ubisoft besloot ook voor de Nintendo DS en de PSP een Assassin's Creed spel te maken. Deze verschenen onder de naam 'Assassin's Creed: Altaïr's Chronicles' (2007, voor de Nintendo DS, later ook uitgebracht voor de mobiele telefoon) en 'Assassin's Creed: Bloodlines' (2009, PSP).

Het Renaissance tijdperk:

Met het nieuwe hoofddeel ('Assassin's Creed II') in 2009, kwam er een nieuw tijdperk. Vanaf toen speelde de serie zich af tijdens de renaissance. Ook toen bracht Ubisoft weer een exclusief deel naar de Nintendo DS en naar de iPhone onder de naam 'Assassin's Creed II: Discovery' (2009).

In de hoofdserie verschenen twee delen in dit tijdperk. 'Assassin's Creed: Brotherhood' (2010) en 'Assassin's Creed: Revelations (2011). Beide delen, inclusief 'Assassin's Creed II', kwamen uit voor de PlayStation 3, Xbox 360 en de computer.

Amerikaanse Revolutie tijdperk:

Met dit jaar 'Assassin's Creed III' komt er ook een nieuw tijdperk, namelijk de burgeroorlogen en de revolutie in de Verenigde Staten. Het vijfde deel komt uit voor de PS3, Xbox 360, Windows en voor het eerst de Wii U. Ook nu brengt Ubisoft een handheld versie naar de PS Vita, onder de naam 'Assassin's Creed III: Liberation'.

Een duidelijk verschil tussen deze tijdperken is het karakter waarmee je speelt. In het eerste tijdperk speel je met Altaïr, het tweede tijdperk met Ezio en in het derde tijdperk zal je met een nieuw hoofdpersonage aan de slag gaan (In Liberation speel je zelfs met een vrouwelijk personage).

Ubisoft heeft dus meer dan drie en ook meer dan vijf spellen uitgebracht. Ik heb nu nog niet eens de delen voor de iPhone en Facebook meegeteld. Alle bovengenoemde spellen zijn er in totaal 9 en je zal zo elk platform moeten hebben wil je ze allemaal bemachtigen. Echter kan je ook gewoon voor de hoofddelen gaan, die allemaal voor de PS3, Xbox 360 of pc zijn verschenen.

Ik hoop dat het een stuk duidelijker is. Als je nog vragen hebt over Assassin's Creed, beantwoord ik ze graag! Ik ben zelf ook een groot fan van de serie.