Worden cheats in een spel door de maker zelf gemaakt?

Bijvoorbeeld in De Sims krijg je een heel typvlak voor cheats, in Rollercoaster moet je je bezoekers namen geven en in Zoo Tycoon kan je verblijven hernoemen.

Worden al deze manieren door de makers zelf bedacht en in het spel gezet of ontdekken spelers deze zelf (en zijn ze niet doelbewust door de maker gemaakt)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.1K

Het beste antwoord

Programmeurs maken achterdeurtjes in programma's omdat ze deze nodig hebben om eenvoudig te kunnen testen. In sommige gevallen laten ze deze zitten en maken ze bekend en dan worden het cheats. In sommige gevallen laten ze zitten en maken ze ze niet bekend. Als ze dan gevonden worden worden het ook weer cheats. En vaak halen ze de deurtjes eruit of doen ze op slot omdat het anders niet leuk is voor het spel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dit is een vrij makkelijk antwoord...

spel makers vinden het leuk om ook grapjes in het spel te stoppen... bij sommige spellen is dit uit de hand gelopen en zijn ze serieuze cheats gaan maken waar je ook echt wat aan hebt...

dus om antwoord te geven op je vraag...
JA! de spelmakers doen dit expres zodat jij als niet die hard gamer toch een spel kan winnen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dit doen de makers zelf. Dit om het spel makkelijker, leuker of irritanter te maken. Een voorbeeld hiervan is bij de sims 3 de cheat jokeplease, waarbij je een mop te zien krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat doen ze zelf . vroeger moest je cheats kopen . maar nu niet . de mensen die het vroeger kochten hebben het op internet gezet . en de makers waren boos . maar er was 1 manier dat de cheats op internet mochten blijven en de makers zijn dan niet boos en dat = dat de makers hun games duurder mochten maken . bijv fifa 12 koop je nu voor 25,- euro als die cheats niet op internet zaten kosten ze 20,- euro . het antwoordt is gewoon ja dat maken ze zelf en ik heb je weer wat leuke geschiedenis geleerd >
dat was het !