Ik wil samen met mijn broertje multiplayer doen op minecraft, maar dan moet je 2 dingen invullen, servernaam en serveradres, wat moet daar dan staan?

wij hebben wel een paar codes, maar we hoorden iets over een IP adres, dat kan ik nergens vinden? we hebben wel een ID adres enzo......

Toegevoegd na 2 uur:
owja, en ik wil ook het liefst 1 wereld gewoon alleen met hem, kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
8.7K

Het beste antwoord

Bij je servernaam moet je gewoon iets invullen, zoals Minecraft server, dat maakt niet zoveel uit. Bij het serveradres moet je een IP invullen. Dat IP kan je verkrijgen door bij Start > Uirvoeren > CMD in te vullen. Klik dan op 'enter'. Nu start er een zwart schermpje. Typ daar Ipconfig in. Dan zie je ergens IPv4-adres. Daar staat dan een IP naast en dat IP moet je invullen bij Server-IP= in je server.properties folder.

Hopelijk helpt dit je verder!

Groetjes een Minecraft-er
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt! het is nu wel gelukt om een server te maken :)

Andere antwoorden (2)

Een ip adres is een soort website van een server als je dus online wilt spelen heb je zo n ip adres nodig om de juiste server te vinden, het is mogelijk om er zelf een te maken zoek dan ff op YouTube how to make minecraft server.. Is niet zo moeilijk :) suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de server naam hoeft je geen correcte naam in te vullen, gewoon de naam die je die bepaalde server wil geven. Het ip adres moet wel correct zijn. Ik zit zelf op 176.31.100.30:25567 dit ip maar de poort moet ook achter het bepaalde IP bij deze is het 25567