waarom halen computerspelletjes het bloed onder je nagels vandaan?

Ik ben met me broertje een spelletje op internet aan het spelen, ze hebben levels. maar die levels zijn echt onmogelijk (snelle autodiefstal). wij nu ongeveer een half uur bezig met level 4?! maar ons geduld raakt echt op, waarom halen ze ons bloed onder onze nagels vandaan? me broertje krijgt zelf woedeaanvallen, heeft hij nooit.. waarom doen spelletjes zo iets? En waarom heb je de dwang om het toch te halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Dat doen de spelletjes niet, dat doe je zelf.

Allereerst kunnen computerspelletjes verslavend zijn. Het is bevredigend om punten te halen en er komt vaak geen eind aan. Het is daarom verstandig om je speeltijd te beperken.

Ten tweede zijn computerspelletjes uitdagend.
Als je middenin een computerspel zit, dan heb je geen remmen. Je kunt ook heel lang door blijven gaan. Een uitdagend spel wil je dan ook graag afmaken. Het is daarom verstandig om zelf targets te stellen voor jezelf, zodat je niet gefrustreerd raakt.

Ten derde zorgt een spannend spel voor een toename van concentratie en adrenaline.
Je kunt al die energie niet altijd kwijt in het spel. Die kun je dan afreageren op andere dingen. Het is daarom verstandig om pauzes te nemen om tot rust te komen.

De combinatie van frustratie, doorzettingsvermogen en een overschot aan adrenaline leidt tot prikkelbaarheid. Je moet een gamer daarom nooit lastigvallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ligt in de natuur van de mens te willen bewijzen dat hij slimmer, intelligenter, sneller, beter en wat dies meer zij is dan anderen en zéker dan zo'n stomme computer. Als dat niet (meteen) lukt raakt hij gefrustreerd. Telkens als jullie dat punt bereiken moet je voor dat moment ophouden met spelen. Om later weer met frisse moed opnieuw te kunnen beginnen.

De makers van de game wilden natuurlijk hetzelfde bewijzen als jullie, nl. dat hun spel slimmer, intelligenter sneller en beter is dan jullie zijn. ;)