Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil een spel spelen maar mijn computer geeft steeds 'could not load direct3d' wat moet ik doen?

ik wil het spel league of legends spelen.
ik zet het op mijn computer (waar ik net windows 7 op heb gezet) maar als ik het spel wil opstarten geeft hij 'could not load direct3d' wat moet ik doen om dit op te lossen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
995

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk heb je het spel DirectX nodig, Dit wordt door veel spellen vereist.

Je kan deze downloaden op meerdere site's, bijv deze in de bron:

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoelde natuurlijk:

Waarschijnlijk heb je het Programma DirectX Nodig, in plaats van spel directX
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aangezien je zegt dat je net windows 7 er op hebt gezet
zul je waarschijnlijk nog flink moeten updaten
met windows updates misschien ook je videocard drivers zitten daarbij.
die worden meestal pas goed gvonden na de installatei van net frame werk
normaal gesproken als direct X er niet op staat dan zou het spel die optie meestal wel aanbieden kreeg je tijdens het installeren van het spel die optie ook aangeboden en heb je die uitgevoerd ?
het kan dus alleen direct X zijn maar ook de videokaart drivers
maar aangezien windows 7 al direct X ingebouwd heeft is het denk ik je videocard drivers
dus of je videocard is nog niet met de juiste drivers geinstalleerd of je moet de pc nog helemaal zo ver mogelijk updaten met windows update
dus alles er op zetten wat windows update aangeeft
en als er geen noodzakelijke updates zijn dan kijken of ver nog optionele download zijn via de link in je startmenu

als laatste kan het zijn dat je videokaart het spel niet aan kan ?
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding