Duke nukem 3d instaleren op windows 7?

Ik was een beetje op zolder aan t rommelen en vond daar een doos met oude games. Waaronder duke nukem 3d uit '96 Destijds liep het op mn 486 er, onder DOS.
Hoe kan ik dit onder windows 7 installeren, weet er iemand iets en kan die me dit in simpele taal uitleggen? (ben geen computernerd)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
1.2K

Het beste antwoord

Je kunt Dosbox gebruiken.
http://www.dosbox.com/download.php?main=1

Kwestie van downloaden en opstarten.
Vervolgens moet je uit de voeten kunnen met de volgende commando's:
- mount c X:\xxx
(zonder streepje X vervang je door de schijf letter C bv en xxx wordt de locatie op X bv mount c C:\VirtueelC)
Zo maak je een virtuele HD aan in dosbox.
- mount d Y:\ -t cdrom
(zonder streepje Y vervang je met de drive letter van je CD/DVD ROM station)
Zo koppel je je CD/DVD ROM station door naar dosbox.

Nu is het verder een kwestie van duke installeren net als vroeger via dos.

In 2006 heeft trouwens ook nog iemand Duke3D wat aangepast. Ik heb deze verzie van Duke3D op m'n pc staan als Duke Nukem 3D High Res 2006, with gore effects. Deze versie is gewoon onder elke win versie te draaien.