Wat bedoelen ze bij minecraft met 1.1.0?

betekent het versie 1.1?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

In principe is 1.1.0 gelijk aan 1.1.
"Meestal wordt de volgende structuur gebruikt:
0.1.2.3 (alpha/bèta/RC of ...)
0 is hier de hoofdversie (major version) die meestal bijgewerkt wordt door een upgrade (bij kleine software: updates). 1 is hier de onderversie (minor version) die meestal bijgewerkt wordt door een update. 2 en 3 zijn hier meestal de "build"- en revisieversies. Welke volgorde hier geldt en of deze cijfers aanwezig zijn, kiest de software-ontwerper.
Een 0 als hoofdversie betekent in het algemeen dat deze nog in ontwikkeling is of dat deze software nog niet echt van alle functionaliteit is voorzien die de ontwerper wenst.
Als een nieuwe versie van een programma erg veel nieuwe functionaliteit bevat of radicaal is herschreven, wordt over het algemeen het hoofdnummer verhoogd. Voor kleinere aanpassingen wordt het ondernummer opgehoogd. Een overgang van bijvoorbeeld 2.1 naar 2.2 is dus een relatief kleine aanpassing, een overgang van 4.5 naar 5.0 een grote."