Wat hebben race spelletjes voor invloed op de voertuig beheersing in het echte leven?

Ik bedoel tegenwoordig lijken spelletjes wel een race simulator. Algaande leren jongeren virtueel wat ze kunnen verwachten als ze (virtueel) op een bepaalde manier de bocht om zeilen.
Op zich dus een goede les methode. Of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je reactievermogen en je algemene kennis wel een beetje worden versterkt. Als je in racespelletjes gaat rijden dan weet je wat je kunt verwachten als je te snel gaat. Zo leer je ook hoe een auto kan reageren als het slipt of uit een bocht vliegt. Je kunt hierdoor ook leren hoe je dit moet oplossen dus op zich een mooie les.Maar in de realiteit rijden is echt heel anders dan in een spel. Er is geen angst in een racespel. Met de spellen en apparatuur tegenwoordig zou het wel kunnen om er veel van te leren. Neem bijvoorbeeld de spel Gran Turismo 5. Neem een racestoel met stuur, versnellingsbak en pedalen. Als je deze combinatie hebt, zou je het echt wel beter kunnen doen in het echt.

Weinig of niets! Ik heb met beide veel ervaring, 40.000 km per jaar en dat gedurende jaaaaren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100