Kan een pc kapot gaan door een te zwaar spel?

Met een goedwerkend systeem. Goede koeling en alles.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een goedwerkend systeem en een goede koeling in verhouding tot de zwaarte van het spel dat je wenst te spelen hé.
Het is allemaal zo relatief.
Alle 'goede' zaken hebben hun limieten. Maar op het geven van +jes om dit vragenspel leuk te houden staan bij mij geen limieten ;-) Have Fun Anyway!

Het beste antwoord

nee je pc bevriest hooguit
of als je een zware game hebt die het eigenlijk wel doet
en je gebruikt niet de temp beveiliging in je bios of die zet je verkeerd dat het echt wel eens kapot kan gaan
maar het is echt een uitzondering
een pc gaat kapot door verkeerd onderhoud
vuile ventilators slechte koeling een drankje over je toetsenbord vochtige ruimtes en
natuurlijk als je maar door blijft spelen ook als die elke keer uitgaat
iets dat een pc echt naar de eeuwige jachtvelden kan jagen is kortsluiting en slechte koeling en overclocken
capthavoc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, als de computer goed in elkaar zit en goed gekoeld word kan hij daar niet van stukgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met goede koeling ed niet. Meeste game-pc's gaan stuk door ontoereikende koeling. Bij een te zwaar spel zal alles wel trager gaan maar verder niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onrechtstreeks wel.
Indien het zwaar spel dermate veel van jouw pc vergt dat de koeling het niet meer aankan dan kan jouw pc daar op den duur ook mechanisch op crashen.
Vooraleer het zover komt heb je dan al heel wat noodkreten van jouw pc genegeerd, zoals regelmatig blokkeren, hogere ventilatiegeluiden maken, controlelampjes die aangeven dat je teveel van je pc vraagt, geur van oververhitting enz.

Dus ja, een pc kan kapot gaan door een te zwaar spel te blijven spelen.

Fijn weekend nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans bestaat wel als je gaat overclocken met MSI Afterburner (GPU Overclock dus) enz. (Spreek uit ervaring) >.<
Als je niks van overclocken afweet, dus niet aan beginnen.