Hoe kan je van gameverslaving af komen

Weet jij het antwoord?

/2500

Met heel veel wilskracht, alles uit je leven bannen zou een goede optie zijn, maar niet realistisch ben ik bang. Misschien ka de verslavingszorg tips geven

Jezelf verplichten minimala een x aantal uur iets anders te doen of juist te zeggen ik magvan dan tot dan een spel doen en dan moet ik iets anders gaan doen. Je kan ook juist even je computer vermijden op een dag in de week doro naar buiten te gaan en iets leuks te doen met vrienden / kenissen. het licht natuulrijk ook aanb hoe ernsitg de verslaving is om er vanaf te komen. Wilskracht en wil is in ieder geval belangrijk.

een 'gameverslaving' gaat vanzelf over. ooit speelde ik ook 6-8 uur per dag runescape (classic) en later call of duty. op een gegeven moment (bij mij na de middelbare school) krijg je gewoon meer huiswerk en krijg je ook stages. Dan heb je er simpelweg geen tijd meer voor en ben je gewoon verplicht te minderen met het gamen. door de stages kom je ook vanzelf meer in aanraking met andere mensen en dus ook andere bezigheden die je ook leuk vind,

Als je het zelf niet kunt contact opnemen met verslavingszorg.

Op een goede dag, als je zwaar gemotiveerd bent om te stoppen al je save games verwijderen. Waarschijnlijk heb je geen zin meer om alles opnieuw te doen en dan stop je vanzelf. Uit mijn eigen ervaring weet ik dat "cold-turkey" het beste is voor een gameverslaving. Het heeft bij mij in ieder geval gewerkt in het verleden. Dus gewoon acuut compleet stoppen.

Je 'simpelweg' afmelden voor alles. Verwijder je account! Het is moeilijk....dus succes! JE KUNT HET anders: gooi je cd's weg of stop ze in een stoffig hoekje; beloon jezelf. ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100