Welk spel voor PC of Gamecube valt onder hetzelfde genre als Silent Hill?

Net zo eng..
Niet alleen maar killen maar ook echt psychologisch eng.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van Silent Hill? http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_Hill_(video_game)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engheid is toch altijd psychologisch?

Antwoorden (4)

Eng spel voor de Gamecube, dan denk ik aan Eternal Darkness. Dat spel richt zich op de speler, en niet op het karakter. Het speelt met jou, bij wijze van spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk vond ik fear wel spannend.Er is nu ook een tweede versie uit,die heb ik nog niet gespeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
FEAR (PC) is wel enigzins eng maar ook wel veel schieten, hetzelfde voor Resident Evil (Gamecube en ook PC denk ik)..

Je kan The Path (PC) proberen, niet echt een horrorgame maar een soort parodie op het sprookje Roodkapje, maar met heel serieuze onderwerpen en ook wel een creepy sfeertje.

Toegevoegd na 1 minuut:
En FEAR 2 natuurlijk.

Toegevoegd na 16 uur:
En Dead Space, met dank aan hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier een paar die je wel bezig houden;
Left4Dead (wel veel killen, maar ik zat telkens wel opt puntje van mn stoel, op het moment dat je een witch hoort huilen... :p)
Dead Space
de meeste resident evil games hebben wel freaky momenten (ben zelf op het moment deel 5 aant spelen, erg leuk)
Alone in the Dark (serie, voor PC)
Condemned

Dat moet genoeg zijn opt moment ^.-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dead Space, die zocht ik. :p