Minecraft blijft out of memory runnen?

Ik heb java al 2048MB Ram toegeschreven, iets wat zeker genoeg moet zijn, en ik heb de nieuwste java versie, waarom blijft hij out of memory runnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (1)

Probeer even Gamebooster en Smartclose uit. Deze programma's sluiten onnodige dingen af; Gamebooster vooral dingen die echt op de achtergrond zijn, Smartclose sluit programma's, processen, enz. af. Je kan uitzonderingen toevoegen aan Smartclose om te voorkomen dat hij bijvoorbeeld minecraft afsluit als je Smartclose gebruikt.

Wat ook kan helpen is cCleaner even zijn werk laten doen.
Alle download locaties vind je in de bronnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit zou moeten helpen, als het niet helpt zou je nog:
- een texturepack kunnen kiezen van bijvoorbeeld 16x16, die gebruikt minder geheugen dan de standaard (die is 32x32)
- Bij taakbeheer -> processen -> rechtsklik javaw.exe -> Prioriteit instellen -> hoog. GEEN REALTIME, DIT CRASHT JE PC!