Nee. Je kunt wel als je wordt achtervolgt door een zombie, blokjes om hem heen bouwen en dan zit hij ook gevangen, maar verder is er niet iets waardoor je hem echt gevangen houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze altijd in een kuil van 2 blokken diep laten vallen (als ze achter je aan lopen) en dan zijn ze in principe gevangen. Ze kunnen namelijk maar één blok hoog springen. Als je het hebt over een Mob Spawner moet je eens op Youtube kijken, daar vind je genoeg -Zombie traps- (dat is direct de zoekterm die je kunt gebruiken)

In de volgende link zie je precies hoe je een zogenoemde zombie/skeleton trap moet maken. Succes!

P.s. Zombies die je niet wilt doden despawnen (verdwijnen) automatisch na een tijdje, of ze verbranden in het zonlicht. Je kunt er dus niet één voor altijd als huisdiertje houden ;)