Wat is de betekenis van Leet, ook wel 1337 onder de gamers?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
9K

Het beste antwoord

Leet, l33t of 1337 is een verbastering van het woord "elite". Al hoewel waarschijnlijk genoeg gamers geen idee hebben wat het betekend, gebruiken ze het om iets gaafs of cools aan te duiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een tijdje gegamed maar ik en m'n kameraden weten al heel lang wat 1337 & leet betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, mooi.

Andere antwoorden (5)

Als het dat tijdstip is, dan noemt men dat ook wel leet tijd! Mijn broer (gamer) kwam daar altijd mee aanzetten. Heb dus met de klok te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Heeft niets met de klok te maken hoor. Gewoon een manier van typen waarbij bepaalde letters vervangen worden door cijfers.
Leet=Elite

bv Leet Haxor = Elite Hacker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En mam zei altijd dat gamen niet goed voor me was xDD
1337 staat voor leet, en is een verbastering van elite.
HEt wordt vaak gebruikt in WOW en runescape. Bij runescaope wordt het ook wel gebruikt als iemand die zijn wapenset erop gericht heeft anderen te doden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leet hoort bij de elite, en dat is van oudsher iemand die ingewijd is in de geheimen van het hacken.

De gamers hebben dit woord overgenomen en gebruiken het om aan te geven dat iemand heel goed is en alle geheimen van de game doorgrondt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'leet' is de naam van een manier van schrijven waarbij letters vervamgen worden door cijfers. Z0 b1jv00rb33ld.