Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de betekenis van Leet, ook wel 1337 onder de gamers?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Leet, l33t of 1337 is een verbastering van het woord "elite". Al hoewel waarschijnlijk genoeg gamers geen idee hebben wat het betekend, gebruiken ze het om iets gaafs of cools aan te duiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een tijdje gegamed maar ik en m'n kameraden weten al heel lang wat 1337 & leet betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, mooi.

Andere antwoorden (5)

Als het dat tijdstip is, dan noemt men dat ook wel leet tijd! Mijn broer (gamer) kwam daar altijd mee aanzetten. Heb dus met de klok te maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Heeft niets met de klok te maken hoor. Gewoon een manier van typen waarbij bepaalde letters vervangen worden door cijfers.
Leet=Elite

bv Leet Haxor = Elite Hacker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En mam zei altijd dat gamen niet goed voor me was xDD
1337 staat voor leet, en is een verbastering van elite.
HEt wordt vaak gebruikt in WOW en runescape. Bij runescaope wordt het ook wel gebruikt als iemand die zijn wapenset erop gericht heeft anderen te doden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leet hoort bij de elite, en dat is van oudsher iemand die ingewijd is in de geheimen van het hacken.

De gamers hebben dit woord overgenomen en gebruiken het om aan te geven dat iemand heel goed is en alle geheimen van de game doorgrondt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'leet' is de naam van een manier van schrijven waarbij letters vervamgen worden door cijfers. Z0 b1jv00rb33ld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding