weet iemand welk spel dit is :$ voor mijn presentatie over computerspelletjes :)

heel oud spelletje en is een van de eerste 3d spelletje ofzo en dat is met duitsers en alles en een heel eng soort van kasteeltje en alles, ik moet dit weten voor mijn presentatie volgende week :$

kaylee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (5)

aan je beschrijving te zien is het : Wolvenstein 3D\dit was een spel dat ging over een gevangende die vast zit in een nazi kasteel waar van alles gebeurt, hieronder een screenshot !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wolfenstein met n 'f' ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nederlandse vertaling maar dank je wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jep, dat was het eerste spel wat me te binnen schoot. Eén van de eerste (zoniet DE eerste) 3D-games.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doom was volgens mij eerder, maar ze hebben in ieder geval allebei nep 3d gebruikt. Er is alleen een illusie van 3d gewekt. Eerste 3d game weet ik eigenlijk niet.
Wolfenstein 3d natuurlijk :-)

Wolfenstein 3D is een computerspel ontwikkeld door id Software in 1991. Het is een van de eerste videospellen die door de ogen van het karakter wordt gespeeld (first-person shooter). Het spel was voor zijn tijd revolutionair. In het spel moet de speler door veel doolhoven heen om het einddoel te bereiken. De vijanden bestaan uit gewone Wehrmachtsoldaten, SS'ers, Duitse Herdershonden, zombies, de Duitse Gestapo en vliegende Hitler klonen. Ook komen er in een geheim Pacmanachtig level gekleurde spoken voor. De eindbazen van elke episode zijn kopstukken als Goebbels, Göring en Hitler zelf.

Kijk hier voor plaatjes uit wolfenstein 3d
http://www.google.nl/images?hl=nl&biw=1664&bih=749&q=wolfenstein+3d&um=1&ie=UTF-8&source=univ&sa=X&ei=_AJ2TeflH4aLswarp7SIBQ&ved=0CDQQsAQ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen wonder dat ze dit spel nodig heeft voor haar presentatie, dit spel ken ik nog van vroeger was inderdaad revolutionair, de voorganger van spellen zoals Call of duty en Battlefield dus eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet nog dat ik het speelde vroeger...
Echt een mooi spel voor die tijd :-)
En ook volgens mij idd de voorganger van alle nu bekende shooters.
Toch heeft er niet 1 de impact gemaakt die wolfenstein gemaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, wolfenstein was echt vernieuwend voor het gehele ''Computerspel'' genre, ik vond het ook toen echt een goed spel en mooi, als ik het nu vergelijk met spellen van vandaag is het vaak eentonig, veel spellen doen Call of duty na echt niet leuk meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh trouwens je krijgt nog een +je van me haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En +je van mij.... Man man... das effe terug in de tijd haha...en wat heb ik zitten spelen zeg pffff!! Leuk, zo'n herinnering, soms denk je gewoon niet meer aan zulke dingen, vooral niet nu we overspoeld worden met moderne versies, die ik overigens ook wel af en toe speel ;-)) ze houden ons mooi bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben zelf een Battlefield-fanaat, en speel een beetje Black Ops.
Toch kan er weinig tippen aan the good old Wolfenstein,
en DOOM natuurlijk waar ik de cheatcodes nu nog van uit mn hoofd ken...
iddqd - Godmode
idkfa - full ammo
idclip - walk through walls Vergeet ze nooit meer :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jah, ben nog maar 13 en heb al die spellen doom enzo al gespeelt echt veel lol mee gemaakt
volgens mij was dat wulfenstein het was het eerste first person shooter spelletje waar je door de ogen het character keek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doom was eerder meen ik mij te herinneren.
Er is ook een video beschikbaar die oude tijden doet herleven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep, dat is zeker weten wolvenstein 3D. goeie herhinneringen aan die spel...
wat vel mensen vaak verkeerd hebben is dat zij denken dat dit spel de allereerste FPS (of was het nou RPG?) is, maar dat is niet zo. DAT is doom 1. en die is ook 3D.
wat wel zo is is dat wolvenstein 3D 'de vader van alle FPS waren'.
ook had wolvensetein 3D al object scripting, en doom 1 dus niet. dus bij doom 1 zullen er geen geheime kamers opengaan als je op een knop drukt (want die waren er niet XD)