welke factoren bepalen of je een bepaald pc of console spel leuk vindt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Vooral jouw voorkeur voor type spel. Maar ook of je een jongen of een meisje / man of vrouw bent, je leeftijd, de hoeveelheid tijd die je er aan kunt en wilt besteden en het medium waarop je speelt.

De besturing moet eenvoudig en intuïtief zijn (eenvoudig met de pijltjestoetsen of muis in de richting waar je op wilt gaan werkt altijd beter dan heel ingewikkeld vooruit moeten muizen als je met je gezicht naar onder naar beneden op het scherm loopt).

Het spel moet grafisch aantrekkelijk zijn zonder dat de speelsnelheid of overzicht er onder lijdt. (En het hangt van je smaak af of je meer cartoonachtig of bijna echt leuker vindt)

Voor veel mensen (met name vrouwen) moet het spel een verhaal bevatten ; voor mannen is een summier verhaal met veel actie / opdrachten weer aantrekkelijker

Het spel moet niet te makkelijk zijn, maar vooral ook niet te moeilijk. De aantrekkelijkste spellen zijn makkelijk te leren, maar vergen oefening om heel goed in te worden.

Het spel wordt uitdagender naarmate er meer componenten inzitten. Én puzzelen, én strategie, én verzamelen, én actie, én afwisseling, én diepgang. Hoe meer, hoe langer het spel leuk blijft.

Uiteindelijk weet je helaas pas na aanschaffen en een tijdje spelen of je een spel ook echt leuk gaat/blijft vinden. Recensies in bladen kunnen helpen, maar hebben wel de neiging gekleurd te zijn en voorkeur te hebben voor een bepaald type spel (dat dan vaak weer de voorkeur van (jonge) mannen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit vind ik een goed antwoord :) +

Andere antwoorden (6)

De sensatie, de belevenis die je meemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral je eigen hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je interesses en fantasie lijkt mij. Als jij een bepaald aspect leuk vind (bijv ww2) en je fantaseert over dat je een soldaat bent bijvoorbeeld vind je het leuk om je in die rol in te leven met een shooter. Als jij het leukt vind om een tactiek te verzinnen en graag de leiding hebt speel je misschien liever een strategy spel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt natuurlijk die aspecten die precies jou aanspreken. Veel sex, of geweld, of juist inzicht en tactiek, goeie graphics, veel humor, noem maar op.

Maar daarnaast speelt ook de commercie, de reclame, een rol.

En dan natuurlijk je omgeving. Vinden je vrienden het leuk (+)? Vindt je vader het leuk (- ?)?

Jij bent voor het leuk vinden van een spel minstens zo belangrijk als het spel zelf...
13 jaar geleden
Aan de besturing die je zelf fijn vind.
Ik kan voor geen meter op een computer spelen, maar op een console des te meer. Puur wat je fijn vind, voor beide is er zowiezo genoeg keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er van af wat voor soort spel je leuk vindt; ik haat bijvoorbeeld middeleeuwse spellen, maar hou van ruimte spellen. Als je voor geen meter op een spelconsole kan spelen, maar voor 6 terameter op de computer, zal je waarschijnlijk enkel op de computer spelen, als je een spel probeert en vindt het leuk blijf je er waarschijnlijk wel op spelen, maar als je het niet leuk vindt stop je meestal. (Aanrader: stop met een spel als het je leven inneemt! Zo was het bij mij ook al een keer maar heb me herpakt)