Mijn zoon heeft een kapotte DS en wil nu weer iets en twijfelt tussen een DS-d3 of een ipodtouch. Wat kun je met die laatste en wat is t verschil?

Toegevoegd na 32 minuten:
Hmmmm ik weet niet of deze 2 reacties sarcastisch bedoeld zijn...?
Zijn DS is al heel lang stuk en hij is al een tijdje aan het sparen. Maar ik ben gewoon niet echt op de hoogte van de techniek op gamesgebied, vandaar.

Toegevoegd na 51 minuten:
Thanx Rockslita! Hij is nu 12 en heeft veel verbeelding van zo'n ipod. Heb net even gekeken op internet, maar daar staat niets over spelletjes. Hij is dol op die Pokemonspellen en volgens mij kunnen die niet op zo'n ipod. Daarnaast zie ik dat je er mee kan internetten, maar dat kost toch weer veel geld lijkt mij. Neem aan dat dat internetten niet gratis is. Pfoe...loop wel erg achter he, ben toch niet zo; n moderne moeder als ik soms dacht haha.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (9)

Als jouw zoon z'n DS kapot is moet ie natuurlijk meteen een nieuwe.
Ga naar een grote winkel zoals de MediaMarkt en laat hem daar gewoon een nieuw speeltje uitzoeken.
Maakt niet uit wat.
Ze vertellen daar wel wat het verschil is tussen het een en het ander.
Maar zorg dat je zoon snel een nieuw apje heeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sarcasme of menens?
Een ds is een spelcomputer, een ipodtouch is een ipod waarop ook spelletjes gespeeld kunnen worden en bovendien ook internet etc op kan worden gebruikt. Als hij echt alleen wil gamen moet je voor nds gaan! T is ook een beetje de leeftijd he, denk dat jonge kinderen vam basisschool leeftid liever een ds hebben en middelbare scholieren em groep 8ers toch lieer een ipod!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het internetten op een iPod kost niks omdat je dat doet via wifi, het draadloze internet bij jou thuis. Op een iPod kun je ongelovelijk veel Apps zetten en kindren die snel een spelletje zat zijn, zullen meer plezier beleven aan een iPod, veel Apps zijn overigens gratis. Op de ds is het kopen van een nieuw spel direct weer een hele uitgave. Mijn kleine neefje heeft de keuze om met een ds te spelen en met de iPod van zijn moeder en de ervaring leert dat hij erg gek is op de iPod. Ik denk wel dat een minimale vereiste is, dat je kind kan lezen. Anders is een iPod wel erg ingewikkeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je zoon zou een Ds -3D makkelijker zijn en leuker denk ik, de spellen op een ds zijn groter en uitgebreider. Het licht ook een beetje aan z'n leeftijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als uw kind alleen wil gamen lijkt mij de nds3(D) het beste voor hem. Maar de iPod kan veel meer; gamen/mailen/chatten/foto's nemen/etc.

P.S. Uit onderzoek blijkt dat de ds3(D) schadelijk kan zijn voor jonge kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk onderzoek? Bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het verscheidene malen via de NU.nl app gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dán moet het waar zijn, er komt natuurlijk nóóit onzin op nu.nl...
Als hij nu al 12 is heeft hij wellicht meer aan iPod touch. Als hij naar voortgezet onderwijs gaat heeft hij dat een goede mp4-speler, leuke spelletjes (zowel gratis als voor weinig geld te downloaden uit de AppStore). natuurlijk wel jammer als hij hele leuke spelletjes had voor de ds... Misschien kan hij op marktplaats een goedkope ds kopen en sparen voor de iPod touch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf de ipod touch 4g, en hij bevalt me super, ik kan super veel spelletjes spelen, muziek luisteren en internetten. Ik doe niks meer met mijn ds en vooral omdat je de ds spelletjes moet kopen of downloaden. Ik zou zelf dus ook kiezen voor de ipod,, want hij is in principe goedkoper! Als je alleen gratis spellrn download, kost het je alleen ongveer 180 euro voor de ipod, maar ze worden steeds goedkoper . En als je wifi hebt betaal ke niks voor je internet. En als je geen wifi hebt, kun je ook niet op internet, dus het kost je niks xsterre
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor hem gaat het natuurlijk om het gamen, dus het comfort.
Dan moet je zeker voor de DS gaan.
Echter betaal je voor een DS spel al gauw een paar tientjes.
Als je een iPod touch neemt heb je voor 80cent echt een superleuk spelletje!

Een DS is er voor gemaakt, dus ik zou die nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wist je dat je bij de klantenservice van Nintendo voor ongeveer 75 euro een nieuwe DS kunt krijgen als je oude stuk is? Wel 't zelfde modelletje, maar als hij daar heel tevreden mee is, kan hij beter gewoon een nieuwe DS kopen.

Als het gaat om het gamen:
De controls van een DS zijn veel fijner om te gamen dan het touchscreen van de iPod touch. Bovendien heeft hij waarschijnlijjk al een kaartje waar al z'n lievelingsspelletjes op staan, en die kan hij niet spelen op de iPod touch. Als hij een kaartje in z'n DS heeft, kan hij daar ook muziek op zetten als hij dat wil.

Voorlopig zou ik nog niet beginnen aan de DS d3 want je schijnt na 'n half uur behoorlijk hoofdpijn van dat ding te krijgen.