Waarom zijn console games duurder dan gewone games?

Toegevoegd na 28 minuten:
PC games ipv gewone games

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

ik denk dat er 2 redenen zijn:
1) er zijn veel minder mensen met een bepaalde console dan met een pc (die heeft bijna iedereen), dus het aantal klanten is potentieel veel groter bij pc-games dan console-games. meer klanten betekent een hogere productie, dus lagere kosten per spel;
2) pc games zijn zeer gemakkelijk te downloaden en te kopiëren. bij console's moet het apparaat (softwarematig of hardwarematig) aangepast worden en op een bepaalde manier gebrand. daardoor zijn pc-games goedkoper, want dan is de kans dat er legaal gekocht wordt groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat bedoel je met gewone games. Gewoon een bordspel?

Laten we ervan gaan dat je met gewone games gewoon bordspellen enzo bedoeld.

Dan lijkt het me vrij logisch. Een console game maken vergt veel geld en veel tijd om alle graphics enzo goed te krijgen. Terwijl een normaal spelletje veel makkelijker te maken is en veel minder kost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spellen zijn bij release even duur hoor, allebei 60-65 euro. Alleen is het zo dat pc games slechter verkopen en ze dus eerder dalen in prijs om meer klanten te lokken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een game voor de ps3 of xbox worden minder verkocht dan pc games daarom mag een pc minder kosten (de productie is dus hoger van pc games)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou xbox360 / ps3games zijn meestal de originele ( als eerst gemaakt ) daarna worden PC versies gemaakt ( kijk maar naar Darksiders) als de pc versie word uitgebracht is het spel al in de maatschappij verouderd, ook kan het zijn omdat de xbox360/ps3 games meer tijd en geld in beslag nemen