Wie weet er een bouwgame zonder geknok?

Wij zoeken al heel lang een PC-game waarin er (liefst vanuit de oudheid of de Middeleeuwen) een gemeenschap (dorp) kan worden opgebouwd, niet te ingewikkeld en ZONDER GEKNOK met indianen of andere volken. Graag simpel van opzet, eigenlijk iets in de sfeer van Theme Hospital.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games
2.1K

Het beste antwoord

Ik speel ook heel graag dat soort spellen en de meeste spellen in dat genre (bv Caesar III , Pharaoh , Crusader) hebben 'sandbox' scenarios waar geen vijanden in voorkomen.
Ik heb laatst CivCity Rome gekocht, dat kan je instellen op speciaal voor kinderen/gemakkelijk/normaal/moeilijk. Heeft ook veel Sandbox scenarios. Maar je moet er wel een goede grafische kaart voor hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar wordt echt wel geknokt...
Settlers moet je ook bij vechten.

Wat dacht je van Caesar III en IV? In de campagnes moet je weliswaar knokken, maar er zijn zat vreedzame maps.

Afgezien daarvan...
de Sims making magic ?

Beetje merlin-achtig...
ook verkrijgbaar in het Nederlands.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet in de oudheid, maar bij SimCity2000 en SimCity3000 en SimTown (http://en.wikipedia.org/wiki/Simtown) en mijn persoonlijke favoriet: 'Transport Tycoon 2' kan je dorpjes bouwen of gebouwd zien worden.
Misschien vanuit hier verder zoeken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Simulatiespel
?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken een leuk spel waarbij je de kans om ooit te hoeven knokken heel klein kunt maken. Dat heet Travian. Als je zorgt dat het niet interessant is voor anderen om je te overvallen door gewoon veel schuilplaatsen te bouwen, dan is het erg onwaarschijnlijk dat je ooit hoeft te knokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is van oorsprong geen PC-game, natuurlijk, maar heb je de kolonisten van Catan wel eens gespeeld of nog leuker de Sterrenvaarders... samen iets opbouwen zonder geknok...

ik zie dat er wel iets van is voor op de PC... http://games.asobrain.com/
misschien kun je daar iets naar je gading vinden...
al lijken de meesten voor xbox te zijn

nouja... succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een bouw game zonder geknok saai word, omdat er dan geen spanning meer inzit. Als er brand in je stad kan uitbreken of er komt bijvoorbeeld een tornado naar je stadje toe niet saai is, daar is namelijk de spanning van gaat mijn stadt ten onder of niet.

In de oudheid werd nou eenmaal gevochten. Ik denk daarom niet dat er een bouw game in de oudheid zonder geknok niet bestaat.