Wat is de beste tactiek bij Command & Conquer: Generals?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
1.6K

Het beste antwoord

Bij Generals is het belangrijk om goede inkomsten te verzorgen, als je goede en vele inkomsten hebt is het al een stuk makkelijker, daarna zorg je voor een goede verdediging en het liefst 2x een superwapen per vijand. zodat als deze een superwapen bouwt je genoeg kracht hebt deze weg te blazen zonder al te veel vechtkrachten op te offeren. En daarna is het eigenlijk heel makkelijk, een legertje opbouwen en huppakee vernietigen die vijand.

Handig is ook om te zorgen dat je altijd ongeveer 3 dozers hebt. Dat zijn er niet te veel want anders kost het te veel grondstoffen maar ook niet te weinig zodat je niet steeds zit te wachten.

Aanvalseenheiden kunnen ook goed worden gebruik voor verdediging als je verschillende bij elkaar stopt.

Tips per factie

China,
- Zorg voor bunkers deze zijn een stuk sterker dan je denkt.
- China heeft trage maar erg sterke Units, al raad ik aan om het bij de grond units te houden en de vliegtuigen alleen te gebruiken als je last hebt van Raptors want ze zijn namelijk sterker dan Raptors

America,
-de snipers kosten misschien een tactisch punt, maar tegen manschappen en de colonel burton enz zijn ze goed sterk.
-Zorg voor veel supply zones anders kun je geen groot leger obouwen omdat de units over het algemeen erg duur zijn.

GLA,
-gla heeft geen sterke units maar wel veel goedkope, zorg hierbij voor veel, GLA is sterk als er grote aantallen zijn.(dat zijn mijn eigen ervaringen)(Volgens boekje is guerilla handig maar tegen een sterke vijand eigenlijk niet zo)
-tja sneaky doen, maar daar ben ik zelf niet zo van.

Tactieken

Er zijn 3 technieken om de vijand lam te leggen, het is fijn om deze eerst lam te leggen voordat je hem gaat vernietigen om dat je dan minder weerstand hebt

Bij China en America is het handig om alle stroom weg te vagen. Geen stroom, geen verdediging en geen superwapens.

Bij Gla, China en America, is het handig om hun resources te vernietigen als je deze eenmaal hebt vernietigd liggen ze op een gegeven moment plat.

En bij GLA, China en America is het ook makkelijk om alle Dozers, enz uit te schakelen + hoofdkwartier.

Veel Plezier,
Groeten Netties

Toegevoegd na 2 minuten:
Alhoewel die Dozers(workers) uitschakelen bij GLA is best lastig omdat die Workers meestal met velen zijn en er bijna altijd ergens eentje achterblijft die wel weer wat weet op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verschillend per spel. Soms eerst leger vergroten soms leger vergroten en direct aanvallen te gelijk en soms je verdediging goed in orde maken
13 jaar geleden
Ik doe het altijd op de volgende manier: eerst zorg ik dat de soldaten die je krijgt opgericht staan als verdediging. In de tussentijd pak je je eenheden die gebouwen kunnen bouwen en bouw je de supply centres, barracks, en war factories, zodat je een leger kunt opzetten. Dan maak je met de gebouwen die je hebt een soort basis (als in grondlegging) voor je echt gaat beginnen met het leger om aan te vallen. Je zet je verdediging op bij de tactische plekken, zodat je ongestoord je leger kan opzetten om in de tegenaanval te gaan. Als je dan eenmaal genoeg geld hebt bouw je je leger om aan te vallen en vaag je de vijand met je leger (het kan in verschillende legergroepen) van de kaart af.
Bij nucleaire wapens doet ik het iets anders:
Dan ga ik mijn basis bouwen en ga ik zo snel mogelijk mijn aanval inzetten tegen het nucleaire wapen, zodat ik rustig verder kan met mijn strategie. Als het nucleaire wapen eenmaal weg is, ga je je verdediging aanscherpen en je leger bouwen om de vijand die nog over is, van de kaart te vegen met een superleger.

Hierdoor ben ik tot level 7 gekomen (6 bij de GLA) daarna is het me nog niet helemaal gelukt, maar ik kom er wel doorheen als ik me meer ga inspannen en mijn basis sneller opbouw. = )

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bouw een groep tanks (+-15)
Zorg voor 2 supply depots
Bouw veel superwapens

Voor offline skirmish dan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan de missie en aan de mogelijkheden die je hebt qua troepen en de mission objective. Daarnaast zijn er meestal wel meerdere taktieken mogelijk.
Als je skirmish doet dan begin ik meestal erg defensief, probeer zo snel mogelijk tanks te bouwen en meerdere rafinaderijen te bouwen om geld op te halen. Daarna de basis verdediging op bouwen en zo snel mogelijk je geheime wapen te realiseren. En daarna een proberen met een grote troepenmacht je tegenstanders te vernietigen, waarbij het helpt als je cruciale onderdelen zoals de basiscnetrum (je weet wel, het eerste gebouw van je basis) te vernietigen. Zeker in het begin probeer ik zoveel mogelijk conflicten te vermijden en als het even mogelijk is probeer ik het tiberium dat dichtbij je basis ligt zo min mogelijk te gebruiken zodat als je wordt aangevallen snel veel geld kan genereren.