Waarom willen sommige kinderen die gamen gelijk allerlei cheats weten?

Het valt me op bij mijn eigen kids thuis; als ze een nieuwe game hebben gekocht is het eerste dat ze doen een lijst cheatcodes opzoeken op internet zonder het spel überhaupt een keer gespeeld te hebben. Daarmee spelen ze het spel binnen de kortste keren uit zonder dat ze echt moeite hoeven doen. Mij lijkt dat geen moer aan op die manier; zo heb je toch geen voldoening lijkt me. Is het een mentaliteitskwestie ofzo? graag jullie mening hierover.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (8)

Soms kun je door cheats snel zien hoe het spel werkt zodat de leer curve kleiner is.

Ik deed dat vroeger ook vaak. Na het cheaten ging ik meestal pas echt spelen omdat ik dat goed wist hoe het spel werkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen wil het spel gewoon zo snel mogelijk uitspelen. Ik ging ook kijken voor cheats voor gta, het is dan minder leuk voor echte gamers, maar anders had ik hem denk ik nooit uitgespeeld.

Echte gamers gebruiken geen cheats of soms voor de lol als ze het spel al een keer uitgespeeld hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben alles bij elkaar een jaar bezig geweest om Command & Conquer in één keer uit te spelen. Het lijkt me inderdaad echt niets om vooraf te weten hoe een spel werkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms zijn er in het spel bepaalde leve, of puzzels waar je doorheen moet om verder te kunnen, dat kan frustrerend zijn...dan helpen cheats

Toegevoegd op 26-05-2009 16:06:52
leveL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is het gewoon leuk om te kijken wat er allemaal kan in een spel. Stel met goeievraag, je wil niveau 2 zijn (net zoals ik wou) om duimpjes te geven, maar je moet 100 punten sparen, dan zou het handig zijn als je met een cheat even 100 punten krijgt, want dan weet je hoe het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet ik niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doen niet alleen kinderen. Ik zelf ook. Ik vind het doen van het spel leuk, maar het moet ook niet té lang duren. De cheats of walkthroughs zijn dan een manier om het spel te spelen. Ik haal mijn lol dan niet uit het zelf uitvinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, als doorgewinterde gamer ken ik de verleiding.....maar ik weet hem inmiddels uitstekend te weerstaan sinds ik een paar spellen helemaal vergald heb door te snel cheats te gebruiken waardoor dde lol van het spelen er eigenlijk helemaal af is. (Sims bijvoorbeeld).
Maar voor mijn kinderen geldt dat die vaak wat minder met de uitdaging van een game overweg kunnen en de lol meer in het spelen / kijken / luisteren halen, en dan kan cheaten soms een leuke manier zijn om toch alle facetten van het spel te kunnen zien en beleven.
Het zal dus ook een beetje afhangen van de leeftijd en het niveau van het kind versus de moeilijkheidsgraag van het spel. Ze zoeken een ander soort uitdaging en halen een andere bevrediging uit spellen, meer als een ' interactieve film' .