Ik heb Grand Theft Auto VI gekocht en ik ben er achter gekomen dat ik een betere videokaart nodig heb. Ik heb een ingebouwde. Wat moet ik doen!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GTA VI?
Dan heb ik toch echt wat gemist...

Het beste antwoord

Kijk eerst eens op canyourunit.com. Op deze site kun je zien of je computer een spel aankan. Punten waarop je computer niet goed genoeg is, worden aangemerkt en er wordt een suggestie gegeven hoe je dat kunt fixen.

Ik weet niet wat er verder aan andere componenten in je pc zit, maar GTA IV is een vrij zwaar spel. Als je een pc hebt met onboard graphics (ingebouwde kaart) vraag ik me af of andere componenten het wel trekken.

Je zou een nieuwe videokaart kunnen kopen, maar als de rest van je systeem al wat ouder/trager is en je wilt meer gamen, is het misschien slim om naar een nieuwe pc te kijken. Een nieuwe pc waar je leuk op kan gamen hoeft tegenwoordig geen 2000 euro meer te kosten, voor nog geen 1000 euro kun je al een leuk systeem hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga in ieder geval niet zomaar een videokaart kopen
Je hebt bijv. videokaarten die 500w aan stroom nodig hebben, maar dan kan de voeding van je computer net zo goed 240w zijn. dan kan het dus niet.

Wat je kan doen is even naar een computerwinkel gaan om het te regelen. maar niet bijv. een heel bekende, waar ze ook meerde electronica verkopen(zoals bijv. de BCC)Want vanaf daar moeten ze hem dan opsturen naar de producent(zoals Acer). want dan ben je hem paar weken kwijt

Toen ik een betere videokaart in mijn PC liet zetten heb ik maar een dagje mijn computer moeten missen omdat ik het bij een computerspecialist deed. Iemand die niet over heel nederland zit maar alleen op 1 plek in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelfde probleem! De meeste "onboard" videokaarten onder steunen geen shader-3. Je zult een aparte videokaart moeten kopen en die in je pc plaatsen. Meestal kan dat wel en wordt de onboard kaart van zelf uitgeschakeld als je er een losse kaart in steekt. Raad pleeg je leverancier. Als je wilt weten wel moederboard en videokaart je nu hebt, ga dan ( in windows XP ) naar start - uitvoeren en tik in DXDIAG je krijgt dan alle benodigde info te zien. print dat uit en neem het mee naar de pc shop. De kunnen dan uitzoeken of jouw systeem geschikt is voor een losse videokaart. Ik heb er zelf voor gekozen het niet te doen. De pc is 2 jaar oud, dus over een jaar moet ik toch een nieuwe en dan koop ik er wel gelijk een met een losse videokaart er in. Er zijn tegenwoordig ook GamerLaptops, bij de Lidl was er laatst een van 2500 euro. Niet leuk meer toch?
Gelukkig kan je Grant Theft Auto ook voor de Wii kopen. en dat speelt net zo lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal je aanraden voor een nieuwe pc ik heb er 1 gekocht voor 1080 euro HP elite ik kan alles direct spelen maar als je hem koopt dan wel upgraden naar windows 7 pro dan heb je het beste van het beste ik heb hem en ik zeg super goed ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ook zeggen een nieuwe pc. GTA 4 is zo slecht gemaakt dat je gewoon een ontzettend goede pc nodig hebt. Er zijn mensen die zeggen dat crysis wel draat op hun pc maar gta 4 niet. Dus ik zou echt niet alleen en nieuwe videokaart kopen.