Kwetsbaar durven zijn is het lef om toe te geven dat je niet perfect bent en open staat voor feedback met als effect dat je een steeds lerend mens bent. Kwetsbaar durven zijn maakt je een mooi mens die bereid is naar anderen te luisteren en ook te geven.
Van goed en onkwetsbaar zijn leer je geen barst. Alleen toegeven dat je iets nog beter wil kennen of kunnen maakt jou steeds rijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

dat het anderen uitnodigt om ook kwetsbaar te zijn, en dat maakt contact hebben met elkaar veel echter en menselijker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een mooie vraag.

Ik denk dat er eigenlijk niet veel voordelen aan zitten, misschien dat je soms zo kwetsbaar lijkt dat ze (The Bastards) niet eens de moeite nemen om je te kwetsen.

Maar dat de kwetsbaarheid weer ontkrachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het biedt je de mogelijkheid je zwakheden, twijfels onzekerheden, angsten wensen en verlangens te delen met iemand
Het delen daarvan is het voordeel.
dan draag je ze niet meer alleen
Het kan je een schuilplaats/veiligheid bieden bij een ander maar deze is daar misschien ook niet altijd tot in staat en dat kan pijnlijk zijn. ook al zou die ander graag willen en er echt geen sprake is van misbruik of de kans daarop.
13 jaar geleden
Daar is absoluut geen voordeel aan te behalen, anders dan dat je in no time het loodje legt. Maatschappelijk of persoonlijk, lichamelijk of geestelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kwetsbaar opstellen is volgens mij niet anders dan dat je inziet dat het vooral aan jezelf ligt of je ook werkelijk gekwetst wordt.
Als je gekwetst wordt komt dat voort uit angst dat de ander jou niet 'goed' genoeg zal vinden maar dat is, hoewel heel begrijpelijk doordat wij als mensen nou eenmaal zo in elkaar zitten, uiteindelijk niet van belang.
Als je van je jezelf weet dat je het feit of je 'goed' ben niet van een ander afhankelijk is dan kan een ander jou helemaal niet kwetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voordeel is dat je laat zien dat je mens bent en dat je benaderbaar bent.
Dat is voor het aangaan van contacten belangrijk.
De nadelen zijn dat er mensen zijn die dat NIET doen (zich kwetsbaar opstellen) en dan de kwetsbaarheid verwonding op kan leveren.
Daar moet je jezelf voor beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voordeel van kwetsbaarheid is dat je open staat.
Kwetsbare mensen zijn vaak liefdevolle mensen die hun liefde graag willen delen, en nog niet afgestompt zijn.
Ze zijn zoals ze zijn, vaak wat naïef en geloven in het goede van mensen.
Ook hebben ze vaak een sterke intuitie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iemand zich in een kwetsbare positie bevindt dan wordt daar maar al te vaak misbruik van gemaakt want de meesten zullen hieruit persoonlijk voordeel proberen uit te halen.kwetsbaarheid maakt ook dat je minder weerbaar wordt tgv de omgeving. geen voordelen dus...
als je met kwetsbaarheid echter bedoelt dat je hoog gevoelig bent, dan is dat iets totaal anders.

grtjs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorbeelden waren Boeddha Jezus Ghandi en velen anderen. Misschien zelfs je buur vrouw.
Als je je kwetsbaar opstelt,dan ben je onkwetsbaar!!!
Dit is de weg die we allen moeten gaan,voor een leefbare wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kwetsbaarheid tonen kun je alléén maar tegenover iemand die je volledig kunt vertrouwen,zoals je partnet,waar je alle lief en leed mee deelt,of je ouder(s),die een onvoorwaardelijke liefde ---uitzonderingen daargelaten--- t.o.v. je voelen.

zo kunnen mensen die écht om je geven,je helpen met het overwinnen van bepaalde onzekerheden en problemen,omdat door het tonen van je kwetsbaarheid ook duidelijker wordt,wat de achterliggende reden daarvan is.

in alle andere gevallen is kwetsbaarheid tonen riskant,omdat je nooit kunt weten,of een vreemde of iemand die je slecht kent,daar geen misbruik van zou kunnen maken t.b.v. eigen voordeel.