Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee, ik heb geen idee. Ik weet niet of ik mijn gedachten ben of mijn lichaam of dat er nog iets anders is. Als ik over mijzelf nadenk, wat is het dan dat nadenkt? Als ik mijzelf bestudeer, wat is het dan dat bestudeert? Raadselachtig. Geen idee.

FuShin
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hangt er vanaf of die ene met platte borsten wel een ronde kont heeft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar door de anonimiteit van het internet weet de rest het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het te weten gekomen. Ik was op een bepaald moment volledig vrij van enige angst en gedachten en voelde me verbonden met alles wat er was. Alles wat ik ondernam of deed was spontaan en gedachteloos en toch optimaal in de gegeven omstandigheden. Wie ik ben bleek het Oneindig Bewustzijn te zijn die zich door dit lichaam en dit verstand manifesteert.

Ik zeg er wel bij, zolang je nog verlangens hebt in wat de wereld te bieden hebt, zal je niet te weten komen wie je bent.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus je beschrijft een ervaring... Ervaringen komen en gaan... Kan het zijn dat jij komt en gaat?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eens zal je begrijpen waar het over gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het oneindig bewustzijn bestaat niet. Het is je eigen bewustzijn die wanhopig probeert te bewijzen dat er een oneindig bewustzijn is. Dat is mijn gevoel. Het is immers een mooie (zinvolle) gedachte om te denken dat er een dergelijke oneindige bewustzijn bestaat. Maar dat is er simpelweg niet.
Daarnaast kunnen je verlangens in principe geen blokkade vormen om te weten wie je bent. Je verlangens kunnen je juist helpen te bepalen wie je bent !
Het is jammer Hameed dat jouw esoterische teksten verwarring zaaien.
Succes......
Min of meer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
duh! ik ben ik!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie (of wat) jij bent is niet van weterigheid... Dat wat je kunt weten is NOOIT jij...

Hoe kun jij de oceaan in een kopje doen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben wie ik ben, dat was altijd al zo en zal altijd zo zijn... Het lichaam die dat zegt is er maar even en heeft niets met weten te maken, alle weten erover heeft niets te maken met wie (of wat) ik in werkelijkheid ben... Wat ik ben is veel groter dan wat ik denk te zijn...
Nee, ik doe wel pogingen, maar verras mezelf nog elke dag. Ik zie het leven als 1 grote zoektocht en hoop op een dag op te staan en te weten wie ik ben...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding