Waarom worden getallen hetzelfde gezien als cijfers?

Cijfers zijn immers getalstekens en geen getallen.
Getal komt uit het hebreeuws en betekent: get=scheiding oftewel het scheiden van. al betekent indeling oftewel het indelen van.
zeshonderdzesenzestig is dus niet hetzelfde als 666.
Ziedaar de uitleg in de bijbel het woord zal bestaan in eeuwigheid cijfers,symbolen enz. niet.
Plaatsvervangende tekens van de werkelijkheid worden gebruikt als zijnde de werkelijkheid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het gaat er om in welke hoedanigheid de cijfers gebruikt worden. Met raden (getal onder de 10), standje 69,
duivelsgetal 666, 20 graden celcius/fahrenheit,
50 euro, ik tel tot 3 (niet te verwaren met 3 seconden),
combinatie kentekenplaten, registratie of framenummers,
jaartallen, kortom; nummers, cijfers, getallen en/of symbolen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De notatie van getallen bestaat uit een combinatie van meerdere cijfers. Dus als je 666 opschrijft, dan betekent dat nadrukkelijk wel dat je zeshonderdzesenzestig bedoelt. TENZIJ je uit de context kan aflezen dat dit niet bedoelt wordt. Daarom worden cijfers op papier gelezen als getallen. Omdat dat nu immers zo in de grammatica van de taal & rekenkunde is vastgelegd.