Wie heeft er ervaringen met het onbekende?

Het is mij een keer overkomen dat ik zo diep in gesprek met iemand raakten dat ik het gevoel had één te worden met deze persoon. Het gesprek ging over mijn overleden opa. We stonden een meter tegenover elkaar en op het moment dat hij weg wilden gaan was het voor onze beleving zo dat we onze gedachten razend snel naar elkaar overbrachten. Ik voelde dat er iets tussen ons kwam, een soort energie. Ik kan het niet anders omschrijven. Toen ik met hem naar buitenbanden hoorden ik een soort gezoem achter me aankomen. Toen ik buiten kwam schreeuwde ik meteen "Dat was mijn opa en barsten tranen uit omdat de energie een te grote impact op me had. In de jaren die daar op volgde hoorde ik hetzelfde gezoem en voelde het in mijn nek als het steeds dichterbij kwam. Het was zelfs een keer zo sterk dat ik met een felle flits voor mijn ogen weer open deed omdat ik op dat moment probeerde te slapen. Ik wilde er niet aan toegeven. Ook heb ik een keer meegemaakt dat ik ergens met een stel vrienden iets aan het drinken was en het plotseling heel warm achter me werd. Ik kreeg een gevoel van dat het goed was. Toen ik mijn vrienden vroeg of ze op mijn plek gingen zitten merkten ze niets. Wie heeft hier ervaringen mee en dan met name het gezoem in de nek gevoel en geluid dat ineens ontstond en ik in mijn nek voelde trillen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Eigenlijk hebben we allemaal ervaring met het onbekende. Al vanaf onze geboorte is alles nieuw en wat er morgen komt hebben we een verwachting van, maar we weten het nooit zeker.

Niet echt een antwoord die je zoekt, maar ik zou ook niet weten welk antwoord je zoekt. Dit soort ervaringen zijn heel speciaal en blijven je hele leven zo vers in je hoofd alsof het altijd gisteren is gebeurd. Zo heb ik ook hele speciale ervaringen. Zo zal iedereen op zijn manier hele speciale ervaringen.

Koester het en wees er blij mee. Gebruik het als een kracht en zeker wanneer je het nodig hebt op misschien wel moeilijke momenten. Het is jouw ervaring en die is uniek.

--

Misschien kan je kleinere vragen stellen om een specifiek antwoord te vinden. De vraag zoals hij er nu ligt is heel omvangrijk en voor jouw. Je kunt ook PB's sturen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb voortdurend ervaring met het onbekende; het begint telkens opnieuw en het heet de toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja 2x fysiek als kind meegemaakt. Helaas negatief.
1x door een soort macht die me vasthield. Kon niks meer bewegen.
1x door wurging waar ik gelukkig met behulp van anderen die het 'zagen', los kon komen.
Voor de rest onverklaarbare kippenvel reacties als iemand achter mij voorbij loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere laatste zondag van de maand geeft mijn man een geinspireerde lezing, en terwijl ik stil zit en luister wordt ik meegenomen en voel dat ik als het ware een ben met alles wat is. Hele fijne ervaringsmomenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,wat je hebt meegemaakt is denk ik te verklaren vanuit een subjectieve,ofwel: persoonlijk geïnterpreteerde,ervaring.

Wat de objectieve kant betreft: tja,dáár is de wetenschap (nog steeds) niet over uit.

Dáárom is het noodzaak om dergelijke,ál of niet,subjectieve of objectieve ervaringen te toetsen en ik denk,dat júist onderzoek van het Onbekende (of dat nu gaat om subjectieve of objectieve verschijnselen) zo giga belangrijk is.

Misschien ligt de uiteindelijke Waarheid ergens,uiteindelijk,in het midden: kunnen we die misschien "Omnijectief" (van Grieks "omni"- = "al-";"totaal") noemen.

D.w.z. : dat op een ander niveau van ervaring de subjectieve (innerlijke) ervaringswereld en de objectieve (uiterlijke) ervaringswereld a.h.w. zich vervlechten tot één geheel,maar dan met een rijkere,diepere -en voor ons op óns huidige peil van fysieke én bewustzijnsevolutie nog (steeds) niet begrijpelijke/verklaarbare betekenis/werkelijkheid.
Ok,ik hoop dat je hier wat mee kan,ok? doeiiii :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een ervaring gehad die niet subjectief was. Ik zat op de bank en zag vanuit het niets een lichtje ontstaan alsof er een zacht schijnend lichtje steeds feller werd. Ineens was het weg. Ik zag dat ongeveer van 2 meter afstand. Een paar seconden later, begon er een lampje op de boekenkast heel heftig heen en weer te trillen. Dat lampje was aan, maar was niet de lichtbron die ik langzaam had zien verschijnen. Deze bevond zich dichterbij en lager. De lamp op de kast was verder weg, zo'n 5 meter en stond hoger ten opzichte van het lichtje wat ik vanuit het niets had zien ontstaan. Mijn moeder zat rechts van mij op de bank en zag ook dat het lampje een aantal seconden heel heftig heen en weer trilde. We keken elkaar aan en hadden allebei zoiets van :"Wat was dat"?
Ik voel regelmatig een energie door mijn lijf gaan als mensen me iets vertellen dat heel erg klopt.
Ik leer dat steeds meer te plaatsen en noem dan mijn intuitie. Het is een waarheidszendertje dat ik heb.

Een prachtig verhaal overigens over jouw ervaring!
Koester deze ervaring en vertrouw op jouw ervaring en gevoel.
Tijdens meditaties heb ik bijzondere (helende) ervaringen gehad die moeilijk te omschrijven zijn omdat het verder gaat dan woorden kunnen bevatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ervaringen die jij hebt gehad hebben te maken met ontwaakte kundalini-energie.
De persoon met wie jij hebt zitten praten heeft jouw resonantie zodanig versterkt dat het tot een kundalini- ontlading kwam. Dat is allemaal goed. (er was kennelijk een overvloed). Er zijn meerere mensen die daarbij een gezoem gewaarworden, en het gaat idd. vaak gepaard met een soort emotionele uitbarsting (zonder schijnbare andere oorzaak dan alleen een gevoel van binnen).
De ontladingen van kundalini energie is een positief teken, je bent direct 'af' van oud zeer, dat nog 'ergens' opgeslagen lag.
Bij jou is het vooral de nek-chakra die ontlaadt, de chakra van 'communicatie', ik vermoed dat er een nieuwe tijd voor jou aan het aanbreken is, een tijd waarin het contact dat je altijd al gehad hebt (met zoiets als 'de andere kant'), zich verdiept en een grotere rol in jouw leven gaat spelen. Het is allemaal goed, je bent aan het worden wie je altijd al was!
Je zal nieuwe inzichten krijgen.
Sta open voor jouw eigen ervaringen, wees er niet bang voor. De energie die je voelt ben je zelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te praten over bepaalde spirituele onderwerpen, maken een opening om in contact te komen met bepaalde energie.
Dit kan zijn in de vorm van: kippenvelgevoel- vibraties van binnen in je borststreek, aanraak gevoel, zachtjes blazen in je nek, intense warmte, afwezig worden, plotseling hevige huilbuien, die zo maar uit het niets lijken te komen, zonder aanleiding, intens gevoel van blijdschap, heimwee gevoel naar een betere plaats, intens gevoel van verbonden zijn en nog veel meer ervaringen, soms zijn ze net zo snel weer weg als ze gekomen zijn, soms houden ze dagen lang aan.