maffe vraag misschien,maar wat kan je doen met een ouijabord?

Toegevoegd na 28 minuten:
ik wilde eig. weten of je ook positieve energieën kan laten komen of opwekken ofzo.mijn vriendin d'r oma heeft met een pendel gewerkt = iets dergelijks,maar dan weer anders.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je positieve energieën nodig hebt, ga dan regelmatig dingen doen waardoor je je echt fijn voelt, die je energie geven. zoek bijzondere momenten om je heen, dingen die je raken als 'mooi'. Alles wat jij aandacht geeft vergroot, dus geef 'het positieve' aandacht en de positieve energie om je heen vergroot. Heel simpel, vergroot je eigen positieve energie, dat is de enige energie die perfect bij jou past. Zoek de dingen in jezelf/van jezelf, wat jouw eigen is. Dat is het effectiefst en het veiligst. Toegevoegd na 7 minuten: een pendel is een manier om aanwezige energieën en energiepatronen te vertalen/lezen. (bijvoorbeeld contact-energieën) Een hulpmiddel, naarmate je gevoeliger bent kun je het zonder pendel ook waarnemen.

Geesten oproepen.

Je kunt het als dienblad gebruiken!

Als er in de buurt een open haard is, dan hem er snel in mikken, ga er niet mee aan de slag! Het is vragen om problemen. Het lijkt een leuk en spannend spelletje en spannend is het wel, maar niet leuk als het goed werkt.

Daar kan je alleen iets mee als je er in gelooft. Dan stel je vragen aan niet-bestaande geesten en is 't de bedoeling dat er een automatisch antwoord ('t pijltje beweegt 'uit zichzelf' naar een letter/woord) wordt gegeven middels de letters/woorden die er op staan.

Ik sluit me aan bij een paar van de vorige GV'ers. Ga er alsjeblieft niet mee aan de slag. Ik had vroeger op mijn middelbare school twee stoere klasgenoten die er absoluut niet in geloofden en het wel eens wilden proberen. Eén ervan kreeg daarbij grote problemen en heeft zeer geruime tijd therapieen moeten volgen. Ik ben toen voorgoed genezen van het idee ook eens wat te proberen.

Ik vind de uitleg wat lang, maar kijk eens op onderstaande link......

Bronnen:
http://nederlands.skepdic.com/dict_ouija.htm

Afblijven!!!! Je eerst maar eens verdiepen in hetgeen wat het werkelijk is, hoe het werkt, wat de gevaren zijn. Er zitten positieve kanten aan, maar ook gevaarlijke en negatieve kanten, als je niet goed weet hoe hier mee om te gaan. Met beide energieen valt niet te spotten en kunnen grote gevolgen veroorzaken. Bedenk je dat het geen speeltje is, ga er maar zeer serieus mee om. een ervaringsdeskundige

Antwoord krijgen op vragen die je stelt, waar de antwoorden vandaan komen daar zijn de meningen over verdeeld. Sommigen denken van geesten, anderen denken dat je onderbewustzijn spreekt. In beide gevallen is het gevaarlijk spel. Er kunnen antwoorden binnen komen waar je niet aan toe bent, en dit kan veel overhoop halen. Doe het maar niet!

ik vindt het maar een griezelig bord

Niet doen!! kan zeer gevaarlijk zijn, omdat je diegenen oproept die niet het licht in gingen omdat ze teveel aan het leven hangen of vinden dat het hun tijd nog niet is en daar alles voor doen om dat terug te krijgen. Ze zeggen dat wanneer mensen zeer heftige negatieve emoties hebben zij open staan als het ware. Zo'n dwalende zou over kunnen nemen als je niet oplet. Vroeger ging het verhaal dat er een meisje bezeten is geweest of op zijn minst heel merkwaardig begon te doen na een sessie met zo'n bord en die zou uiteindelijk helemaal gek gemaakt zijn waar ze maar 1 uitweg uit zag. Ik heb ook ergens gelezen dat de periode dat je "daar" bent bedoeld is om bij te komen van alles in je leven en je voor te bereiden op een nieuwe start, een nieuwe ervaring. Je zou dat proces verstoren waardoor ze geen rust kunnen vinden. Daar zou ik ook pissig om worden denk ik. Absoluut nooit doen hoor, contact zoeken zou ik gewoon via een goede paragnost of medium doen. Er zijn nog betrouwbare gelukkig

Met een ouijabord kun je, volgens de gelovers, communiceren met het geestenrijk. Als het niet waar is zou ik als ik jou was mijn tijd er niet mee verdoen. Als het wel waar is zou ik als ik jou was er verre van blijven (in ieder geval voorlopig). Maar wees zeker op je hoede voor de schriftgeleerden en de farizeeërs. En (would-be)goeroes.