Waar hoort een dromenvanger in je kamer te hangen?

Toegevoegd na 44 minuten:
Moet hij ook nog 'vrij' hangen dat hij kan bungelen of kan hij ook plat tegen de muur aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Volgens mij is het de bedoeling dat je die in de buurt van het hoofdeinde van je bed hangt, aan de muur of aan het plafond. Dat mag je zelf kiezen :)

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier staat ook een mooi verhaal over het ontstaan en de werking van een dromenvanger: http://jotin.nl/forum/archive/index.php?t-227.html

Zorg dat er in de ochtend zonlicht op valt, daardoor verbranden de slechte dromen die gevangen zijn in het web.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik denk dat hij meestal boven je bed hangt. Maar dat hoeft natuurlijk niet! Hang hem waar je wilt. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar waar je hem 't mooiste vind staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij hangt bij mij onder de hoogslaper zodat ik daarboven lekker slaap.
13 jaar geleden
Op een plek die het kind, dat je daar in wilt laten geloven, het meest tot de verbeelding spreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een droomvanger hoort boven je bed .. maar zo dat als de zon binnenkomt het web in de zon hangt..dan heeft de droomvanger zijn werking..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hem zelf opgehangen bij mijn raam waar mijn bed onder staat dus boven onze hoofd..
een kennis van mij had deze zelf gemaakt heel mooi moet ik zeggen.
alleen bij mij werkt hij niet geweldig en bij me vriend weer wel haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt hem juist ook boven een deur hangen om 'bad spirits' te weren/buiten te houden.
en ik ken iemand die heeft m in de auto hangen, een kleintje aan de achteruitkijkspiegel.
je ziet m nogal eens plat tegen de muur, maar wanneer het bungelt is het nog mooier ook, ja toch...
of dat dan meer kracht heeft weet ik niet, dat zou je eens kunnen navragen op een paranorma bijvoorbeeld, waar ze ook dat soort mooie spullen verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het raam. Ik heb hem met een houtenstaaf (satestokje) vanaf de gordijnrail de kamer in gehangen.
's nachts kan hij de dromen vangen en overdag kan hij die laten gaan door het raam en als de gordijnen weer open zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij moet bij het raam hangen. Als je slaapt vangt hij de slechte dromen (nachtmerries). Als de ochtend dan aanbreekt en de zon op de dreamcatcher komt verbrand de zon alle nachtmerries.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het belangrijkste is dat er in de ochtend zonlicht opvalt zodat het de slechte dromen kan 'verbranden' en dat die natuurlijk vlak bij je bed hangt. Tegenwoordig wordt de dromenvanger ook vaak gebruikt als decoratie en wordt die niet alleen maar in de slaapkamer opgehangen maar ook in de woonkamer bijvoorbeeld.
Zie: https://www.dromenvanger.nl/ voor meer informatie over de dromenvanger.