Hoe moet de ander zich voorstellen als je zegt 'in gedachten ben ik bij je'?

Heeft dat voor de ander effect of is het een soort vleierij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ik ben bij je, is het zwaar dan sta je niet alleen, denk aan mij en weet dat ik bij je ben, weet dat ik voor je klaar sta. het komt goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan weet de ander dat je met hem/haar meeleeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft geen vleierij te zijn, maar kan zeker effect hebben. Bijvoorbeeld als iemand niet bij een begrafenis aanwezig kan zijn ofzo, maar een dierbare toch wil laten weten dat hij met hem meeleeft. En als dat gevoel heel sterk is, dan kan die ander dat ook echt voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is code voor: ik hou van je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het zien als: Ik zorg voor je, ook als je er niet bent...

Of het effect heeft weet ik niet, maar als de spreker het meent dan heeft dat effect, of de geadresseerde dat nu weet of niet...

Is het vleierij dan is het dus niet gemeend, dan heeft het een ander oogmerk dan alleen houden van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist schat
Mooier bestaat niet als het eerlijk uitgesproken is. Een soort engel op je schouder, een hand in je hand, lieve woordjes in je oor. En dat heeft zeker een effect : je voelt je zweven en de zon schijnt. En hals je maar enigszins twijfelt aan de echtheid, is er iets dat hapert en was het misschien je reinste vleierij. En dan moet je reageren , nu .