paranormaal?

Ik heb vanaf jongs af aan mensen naast mijn bed gezien, meestal waren die personen grijs. Een persoon had kleur. Ook zag ik steeds een wolf die (volgens mijn moeder) mijn spirituele leider is. Ik snap hier niks van, ben ik paranormaal?

Toegevoegd na 15 uur:
Ik ben dertien

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat niemand hier jou die zekerheid kan geven dat je "paranormaal" bent. Bovendien hou ik persoonlijk ook niet van deze woordkeuze omdat het in feite juist normaal is dat sommige mensen veel sterker ontwikkelde zintuigen hebben dan 'de massa' ;) Als je op deze site eens zoekt op dit woord, zal ook jou opvallen als je alle visies en antwoorden leest dan er min of meer een soort 'tweedeling" is? Een minderheid geeft iemand die hierover een vraag stelt 'het voordeel van de twijfel' en dan blijft over een groep "tegenstanders of medestanders" omtrent deze thema's . Vanuit de wetenschappelijk hoeken is er immers voor deze mensen nooit een afdoende of bevredigend bewijs gevonden voor begrippen als: paranormaal, mediamiek, geesten of overleden zien enz? Wel is bekend dat er ook vele trucs en oplichters zijn die omwille van 'macht en/of materiedrang of persoonlijke erkenning zoeken' en "slim' zijn als de gladdere reclamejongens en dit via cold-reading (zie site stichting Skepsis of aanverwante sites) denken te bereiken! Ook is bekend dat sommige medicaties, gebruik van teveel drank of drugs, of ziekten (merendeel bekend via de psychiatrie) zorgen voor 'valse waarnemingen' of zelfs hallucinaties! Omdat ik je verder niet genoeg ken, heb ik verder geen directe mening of goed antwoord op je vraag. Wel mogelijk enkele tips of opmerkingen ;) Zorg altijd dat je met beide benen op de grond blijft staan, ongeacht wat je soms 'voelt of ziet'. Wel al heel goed is, dat je geen angst ervaart tijdens de ook wel spontane waarnemingen! Misschien (ik weet hier te weinig van af) bedoelt je moeder die wolf die je ziet "als je persoonlijke totemdier" ? Google: http://www.debronvanlicht.nl/index.php/totemdieren Deze kan dan als soort SYMBOOL waarneembaar zijn, omdat voor zover ik zelf weet: als je een 'gids'hebt/herkent' dan is deze een hoger ontwikkeld 'persoon' dan een dier met een nog dier-bewustzijn ;) Verder, en je bent nog jong, zal je gaandeweg als vanzelf wel meer duidelijk worden omtrent deze waarnemingen. Probeer altijd respectvol en liefdevol te blijven, ook als je in je leven te maken krijgt met tegenslagen. En als je je ervaringen wil delen, wees dan selectief met wie of waar je dit doet! Zorg ook dat je geen bewustzijnsverruimende rommel gebruikt en leef zo gezond mogelijk ;) Leer en levensfoutjes maakt iedereen, als je dit jezelf vergeeft, kan je later ook anderen beter begrijpen en vergeven ;) Succes!!

Paranormaal denk het van wel hoor, als jij mensen ziet die overleden zijn wel.

Ik denk eerder dat jij je onderbewust zijn op een veel hoger niveau hebt dan andere mensen. Dus dat jij dat soort waarnemingen ergens diep van binnen zelf creëert. En wellicht heeft het een betekenis. Maar die betekenis kan ik je niet geven

Gekwetst door het leven maakt je uitzonderlijk. Wat nu een ondeugd lijkt kan een deugd worden want originaliteit is een schaars goed. Onderschat de kracht van je geest en je fantasie niet. Het is niet met zekerheid te zeggen dat jij paranormaal bent via deze weg. Door niemand niet en vooralsnog zou ik ervan uitgaan dat je geest een loopje met je neemt. Nogmaals dit getuigt van creativiteit die uiteindelijk ook weer heel creatief is in te zetten en de rest van je leven in je voordeel gaat werken. Wees blij met die aangeboren vaardigheid.

Sommige mensen zijn gevoeliger dan anderen en nemen dingen of personen waar die voor anderen niet zichtbaar zijn. Hoewel ik niet weet ze gelijk heeft met die wolf als spirituele leider, denk ik wel dat je blij mag zijn met een moeder die je hierin steunt en het niet als onzin of aanstellerij van tafel veegt.

Als je alleen maar personen aan je bed ziet, dan hoef je niet paranormaal te zijn. Als jouw moeder gelooft in wolven die spiritueel leider zijn, dan zou ik eens gaan praten met iemand die nuchter in het leven staat. Hoe denkt je vader hier over? Jij maakt wat je ziet. Het is er niet echt. Misschien droom je wel. Dat weten wij niet.

Wanneer jij al van jongs af aan menselijke gedaantes aan je bed ziet, en je weet zeker dat die mensen geen gewone medebewoners zijn, dan zie je dingen die een gemiddeld mens niet ziet. Dat geld natuurljk ook voor de wolf. Weet je zeker dat je ze echt ziet en heeft het niks te maken met dromen, schaduwen of iets dergelijks? Als het echte gedaantes zijn die je regelmatig ziet, denk ik dat je inderdaad paranormaal begaafd bent. Interessanter is, of je ook iets met deze gaven wilt doen. Zo ja, dan zou ik zoeken naar een goede cursus of opleiding, waarmee je je gaves verder kunt ontwikkelen en vorm geven. Wil je er niks mee, dan zou ik proberen om vrede te hebben met de verschijningen, eventuele angsten hierover los te laten, en gewoon je leven te leven.

Waarschijnlijk ben je inderdaad paranormaal. Aan jou de keuze om er wat mee te doen of niet. Besluit je om er wat mee te gaan doen, doe het dan op een positieve manier, ter dienste van de mensheid. Blijf nuchter en met beide benen op de grond, en eenvoudig van geest. Ik denk dat voor jou de tijd is aangebroken om een nieuwe levensfase in te gaan.

Je bent een gewone jongen. Wat wel opvalt is dat de mens door de tijd heen gevoeliger wordt en hierdoor energieën met een hogere trilling, wat die verschijningen zijn, waar kunt nemen. Zo ook jij. Dat is kan de reden zijn waarom jij ziet wat je ziet. Velen zien en voelen van alles maar praten daar liever niet over. Stel je voor dat ze je voor gek verklaren. Men praat nog steeds over paranormaal zijn maar over niet al te lange tijd zal bijna iedereen deze gevoeligheid hebben. Of de wolf je spiritueel leider is durf ik niet te zeggen. Wanneer jij je er veilig bij voelt is het prima.

PARANORMAAL ?? bestaat het wel?? wat is het??? al die vragen en zo veel antwoorden ..... hoe denkt je ma erover??

En je ziet die dingen altijd vanuit je bed? Mocht het niet paranormaal zijn, dan kan het ook best eens slaapverlamming kunnen zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Paranormaal, is normaal. Ieder mens heeft talenten. De een speelt uitstekend piano, een ander schildert heel verdienstelijk etc Dus zijn er ook mensen die dit talent hebben wat onder de noemer paranormaal valt. Ook verbeelding speelt een rol. Verbeelding is ook een talent. Je kunt je namelijk niets verbeelden wat je niet al kent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100