is de voorspelling van helderzienden betrouwbaar, of zien ze alleen je diepste wensen?

een aantal maal ben ik naar paragnosten geweest toen ik relatieproblemen had, beiden zeiden dat het goed zou komen, dat er sprake is van echte liefde. maar nu een jaar geleden ben ik aan de kant gezet, en is er ook geen contact meer. daarnaast was achteraf gezien de relatie helemaal niet zo leuk en heb ik me teveel laten welgevallen, was er geen interesse en respect van mijn ex. ik vraag me daarom af hoe het zit, gezien er ook andere dingen waren voorspeld die wel klopten. hoe zit het nu eigenlijk? kunnen ze echt zien wat er gebeurt, of lezen ze je onderbewuste, de boodschappen dus die in jezelf zitten? zijn het je wensen, de informatie die in jezelf zit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vaak worden er diverse vragen gesteld die later weer in het antwoord gebruikt worden. Ook worden er vaak antwoorden gegeven die je "wilt" horen. Een boel dingen zullen gewoon uitkomen maar ik denk dat dit komt doordat de paragnost een kansberekening voor zichzelf maakt (door middel van jou antwoorden op diverse vragen) en daarop het antwoord met de meeste kans zal aangeven over wat er zal gebeuren.

Helderzienden kunnen de toekomst *niet* voorspellen - althans, niet beter dan een goede en gevoelige bekende dat zou kunnen. Helderzienden gebruiken een aantal methoden. Eén ervan heet Cold Reading - zoek daar maar eens op op Internet, dan vind je een hoop informatie. Het komt erop neer dat ze iets zeggen dat nogal vaag is, en dan heel goed kijken naar jouw reactie. Reageer jij positief, of gewoon extra alert, dan weten ze dat ze in de goede richting zitten, en zullen ze verder gaan dan die eerste vage woorden. Ze zullen er meer over vertellen, en concreter, intussen steeds goed lettend op jouw reacties. Een andere methode is dat ze een heleboel dingen zeggen. Achteraf onthoud jij vooral die dingen die (toevallig) kloppen. De dingen die niet kloppen, vergeet je. Na een tijdje herinner je je een voorspelling die bijna 100% klopte - hoewel dat niet zo was, maar dat doet er dan niet meer toe. Overigens hoeft dit alles niet te duiden op doortraptheid. Een enkele helderziende zal een doortrapte bedrieger zijn, maar de meeste zijn zelf heilig overtuigd van hun kunnen. Ik vermoed bijvoorbeeld dat Derek Ogilvie er helemaal van overtuigd is dat hij bepaalde gaven heeft, hoewel meerdere tests (die hij zelf mede heeft bedacht) hebben laten zien dat hij er werkelijk helemaal niets van bakt. Helderzienden "bedriegen" (eigenlijk een te negatief woord) in feite vooral zichzelf, en nemen jou daarin mee. Gelukkig ben jij iemand die zelfstandig nadenkt, niet zomaar alles voor zoete koek aanneemt, en onbevangen kijkt wat er nu wel en niet van klopt. Da's heel positief! Toegevoegd na 2 minuten:   Oh ja, de eerste helderziende die kan laten zien dat hij *wel* iets bijzonders kan, wordt meteen miljonair. Er zijn namelijk vele prijzen voor uitgeloofd. Ik heb een link opgezocht (zie hieronder) waarin je een lijstje vindt van een aantal van die prijzen. Sommige helderzienden zullen met allemaal smoesjes aankomen waarom zo'n prijs hen niet interesseert, maar ik denk dat je zelfstandig genoeg bent om te begrijpen waarom dat drogredenen zijn.

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_prize...

Die helderzienden hebben geen gave, ze kunnen niet in de toekomst kijken, je gedachten lezen enz. Ze hebben gewoon een grote mensenkennis. Ze weten wat je wilt horen, en door je gedrag te bestuderen weten ze hoe je zal reageren bij bepaalde situaties. Op basis van die dingen maken ze een voorspelling. Ik zou er niet teveel van geloven, maar als jij je er beter van gaat voelen, houd ik je niet tegen...

Ik denk dat die paragnosten vooral "helpen" als je dingen op een rijtje wilt krijgen of als je bevesiging zoekt voor dingen die je eigenlijk al weet, maar zelfs voor je zelf niet durft toe te geven. Bv: je wilt een nieuwe baan, maar daarvoor moet je verhuizen en verder van je familie gaan wonen, maar je bent bang dat je je familie daarmee verdriet doet. Dan haal je makkelijker uit de antwoorden van de paragnost dat je die baan moet nemen. Durf je zelf eigenlijk niet te verhuizen, dan zul je makkelijker het antwoord "blijf waar je bent" halen

Tja sommige mensen geloven hier totaal niet in en andere weer heilig. Wat ik ervan denk is dat je slechte, goeie en mensen heb die de boel belazeren. Daarnaast is er natuurlijk de cold-reading techniek, daar kun je vaak een hoop mee. De ene waarzegger is de andere dus nog niet. Als mensen met cold-reading anderen kunnen helpen vindt ik daar niks mis mee trouwens, zolang ze geen dingen "verzinnen" je moet wel uitkijken. Ik ben van mening als we ervanuit gaan dat er goede waarzeggers zijn, die inderdaad bepaalde dingen kunnen aanvoelen/zien van jouw toekomst, dat dit nog steeds een gave is in de vorm van een talent. En net zoals iedereen met een bepaald talent kun je fouten maken. Je kan beelden/geluiden anders interperteren dan de "doorgever" bedoeld heeft. Als je als waarzegger een cirkel zou zien, tja wat zou dat te betekenen hebben. Ik ben van mening dat omdat iemand een waarzegger/helderziende is dat deze mensen dan altijd alles 100% moeten kunnen weten een verkeerde instelling is. Iedereen maakt wel eens fouten in zijn werk, iedereen maakt wel eens fouten bij zijn talent, dus waarom zouden deze mensen dat niet hebben. Goed of slecht, betrouwbaar of niet, ga er dus altijd vanuit dat ook hun gewoon mensen zijn die fouten kunnen maken. Ze zijn afhankelijk van wat er aan hun "doorgegeven" wordt, misschien liegt de "doorgever" wel. Of is er sprake van foutieve interpertatie dus. Verdiep je eens in cold-reading en probeer bij een gesprek met zo iemand hierop voorbereid te zijn, en let goed op of iemand niet daar gebruik van maakt. Ik heb zelf dingen meegemaakt, die ik echt aanvoelde, op een moment dat ik helemaal niks over die persoon wist. Ik heb verteld wat ik voelde en ervaarde zonder er een interperatie aan te leggen. Ik schrok toen ik hoorde van de ander wat dus de reden was dat ik me zo voelde. Dus ik kan je verzekeren dat er echt wel meer is, waar andere mensen het talent voor hebben om dit makkelijk op te pikken. Echter kijk gewoon uit, geloof niet alles klakkeloos.

het kan zeker wel ze voelen dar er iets in je zit, ik ben jaren geleden eens naar een "strijker" geweest en hij ging achter mij staan en streek over mijn decolleté en ik had die man nog nooit van mijn leven gezien maar vertelde mij dingen die hij absoluut niet kon weten maar wat wel klopte,het bleek ook wel een vieze strijker te zijn want hij drukte mij tegen hem aan en ik voelde even iets hard mij rug in drukken ik keek mijn schoonzus met grote ogen aan en zei dat ik weg wilde.. deze man nodigde mij weer eens uit om een andere sessie te doen ..ik heb bedankt voor de eer ..maar het bestaat wel

het is voor geen meter betrouwbaar helderzienden zijn gewoon mensen als jij en ik en ze weten ook niks meer dan jij en ik het zijn dikke leugenaars ze raden maar wat

Een goede helderziende voorspelt niets, maar geeft informatie ongecensureerd door, gelijk een fax. De mens is zelf verantwoordelijk voor de interpretatie van deze verkregen informatie. Verder heeft de mens -een eigen wil - in de uitvoering hiervan en daar kan geen medium of gids tegenop. Jouw 'scheiding' wil ook niet zeggen dat er geen liefde meer is tussen jou en je partner. Het kan wel degelijk een andere oorzaak hebben. Vaak bezien wij deze 'lessen' vanuit onze eigen koker en kunnen daardoor 'onze omgeving' niet meer goed zien. De emotie zit ons dan danig in de weg. Ik wens je toe dat je vertrouwen houd in de belangrijkheid van de gebeurtenissen die je voor jouw gevoel 'overkomen'.

Het paranormale wereldje is doorspekt met zwendelaars en oplichters!!! Misschien heb je het gewoon slecht getroffen. Voorspellingen van echte paragnosten zijn gebeurtenissen die in de toekomst WAARSCHIJNLIJK gebeuren, maar nooit zeker zo gebeuren. Dan kan je zeggen, wat heb ik er dan aan, stel dan de vraag aan je zelf, waarom ging ik er heen? Wilde je graag horen wat je graag wilde horen? Een soort van wensdenken of zo. Dit speelt ongetwijfeld een grote rol, omdat je eigen onderbewustzijn ook hier een grote rol in speelt. Vorig jaar had ik een voorspellende visioen, een groot aantal dingen uit het visioen zijn tot nog toe uitgekomen, een aantal dingen moeten de komende jaren nog gaan gebeuren, met deze wetenschap zou je de toekomst kunnen ombuigen zodat de rest van het visioen niet uit komt, dat is dus mogelijk met onze vrije wil! Dus niets staat vast in het leven wat betreft voorspellingen.

Een ontmoeting met Marijn Westerbeke Op drie essentiële momenten in mijn leven tot nu toe (1999, 2002 en onlangs), heb ik een ontmoeting mogen hebben met deze man. Telkens weer ervaar ik een ontmoeting als zó bijzonder, dat het me nog lang bijblijft. Ik ben niet helemaal onbekend met de wereld, waarin men zich bezighoudt met spirituele zaken. Ik heb zelf van jongs af aan een interesse gehad voor dit gebied en ben er eigenlijk zolang als ik me kan heugen binnen mijzelf mee bezig geweest. Later in mijn leven heb ik gedurende enkele jaren een opleiding gevolgd. Ik ben opgeleid tot “healer”en “reader” en mag mezelf “energetisch therapeut”noemen, doch het zegt mij weinig. Ik ben in deze wereld voor mijn gevoel ook veel onechtheid bij mensen tegengekomen. Reden waarom ik nogal sceptisch sta tegenover lieden die zich voordoen als een soort alles-weters. Voor mijn gevoel komt het zelden tot de kern. Het blijft daar omheen zweven. Het “zweeft” mij teveel; het heeft te weinig verbinding met het èchte leven, het “zijn”, op aarde. Volkomen anders ervaar ik datgene waar Marijn Westerbeke mee bezig is. Degene die tijdens de sessies tegen mij spreekt ervaar ik als een zeer geaard iemand die mij volledig doorgrondt. Mij in vele opzichten beter begrijpt dan ik mijzelf en mij bovenal op gevoelsniveau in contact weet te brengen met wie ik in de kern van mijn wezen ben. Men kan daar vele begrippen op loslaten, maar ik omschrijf “de kern” zelf altijd maar als “het Goddelijk stuk” in jezelf, zoals dat in ieder levend wezen hier op aarde aanwezig is. Dát stuk van waaruit je geïnspireerd wordt om van het leven te houden, hoe het zich ook aandient, waar je hoop en vertrouwen vindt. Altijd weer. Dát stuk van waaruit je werkelijk oprecht liefde geeft, onvoorwaardelijk en zonder je af te vragen of je iets terug zult krijgen. Dát stuk van waaruit je niet oordeelt, omdat liefde altijd accepteert. Dát stuk van waaruit je geen angsten kent, omdat daar waar liefde is, geen angst kan zijn. Met dát stuk, kom ik altijd in contact als ik in een sessie tegenover Marijn zit. Op heel aardse wijze. Beiden zittend op een kussen, op de grond, nog geen meter van elkaar af. Marijn, de altijd bescheiden, sympathieke man, die wars lijkt te zijn van alles wat niet-eenvoudig is, sluit zijn ogen en maakt in zijn lichaam plaats voor een vorm van bewustzijn, die mij tot op heden nog steeds met verwondering en een diep respect vult.

Bronnen:
www.marijnwesterbeke.nl

Toevallig dat ik hier langs kwam en jou vraag las. Heb de antwoorden gelezen en... Ik ben zelf geen helderziende, maar wil wel iets anders vertellen. Ik heb ruim 26 jaar geleden een BDE gehad. Na die BDE kon ik wel alles zien bij mensen. Ik zag waar ze woonden, ik zag hoe hun huis ingericht was. Ik wist wat ze zouden zeggen. Een dag na mijn BDE zei ik dat dus ook gewoon. Van "jij komt nu net van huis en je woont in een wit 30-jaren huis en vertelde hoe het huis was ingericht en dat er een fiets tegen het raam aan stond. Diegene schrok heel erg, en zei... hoe weet jij dat? Ik kon niets zeggen. Ik zag als mensen zich anders voordeden dan als ze waren, ook op de televisie zag ik dit bij de mensen etc etc. Ik wist zelfs wat hun levensles was. Als ik ergens binnen kwam, wist ik waar ze gingen zitten en wat ze zouden gaan zeggen. Over de levenslessen mocht ik niks zeggen, er stond hier een verbod op... dat voelde ik in heel mijn wezen. Ik werd er gek van. Dorst de deur haast niet meer uit. Als ik bij de Albert Heijn liep en er liepen mensen langs mij, dan kreeg ik alles al binnen. Ik heb toen een oude vriend van mij bezocht en hij was een echt paragnost en wist direct wat er was gebeurt. Samen met hem heb ik dit dicht kunnen maken in mijzelf. Nu... 26 jaar later, wil ik op deze vraag antwoord geven. Het bestaat wel.... maar bij wie? Die oude vriend van mij is helaas enige tijd geleden overleden. Ik weet dat het bestaat, omdat ik het zelf ervaren heb en er niet mee kon leven.