Hoe heet het als je energie kunt weerspiegelen?

Ik denk dat ik via m'n handen energie kan weerspiegelen, omdat het dan voelt alsof er iets tegen m'n handen aandruk. Een soort muur die tegen m'n handen aandrukt. Weet iemand wat dat is en hoe het heet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Deze energie heeft vele namen en steeds meer mensen kunnen er gebruik van maken.
Het begint met een bijzonder gevoel in je eigen lijf, een soort van vibreren, vaak ook een tintelend gevoel in je handen/ armen.
Als alles lukt, kan je energie met je handen gaan voelen, b.v. de energie die uit de grond komt, je voelt een tegendruk van onder vandaan, bij voldoende concentratie van je zelf, kan je , je handen laten "leunen "op deze energie, nu kan je deze energie door je handen laten doorstromen, maar je kunt het ook alleen maar met je handen waarnemen ( weerspiegelen) zoals jij dat noemt.
Misschien is waarnemen een beter woord.
Energie is overal aanwezig, alles is energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

'n Magnetiseur werkt met z'n of haar handen en ook met energie.. Is dit 't woord wat je zoekt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet concentratie.

Ik kan het ook, als ik dat wil en me er sterk op concentreer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap niet wat je bedoeld met 'weerspiegelen'
Maar de energie voelen, voelt zeker alsof je 'iets' moet verplaatsen, zeker als je 'denkt' dat iets je tegenhoudt.
Want als je 'denkt' dat diezelfde energie je helpt, dan voelt het juist heel licht. De energie volgt je geest!
Daarnaast voel je lichte en zachte tintelingen, zal je vlekje krijgen in je handpalmen, kunnen je vingers gaan trillen.

Als je energie kunt voelen met je handen, dan kan je ook de aura van de planten, dieren en mensen voelen. Dus waar die beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat klopt! Als ik dat doe dan voel ik een tinteling in m'n vingers en handen, maar ik heb nog nooit gelet of ik ook een vlekje krijg in m'n handpalmen wat wil dat zeggen? Ik kan dit ook maar sinds een week! haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet 1 vlekje, je hele handpalm ziet er wat anders uit. Niet meer egaal wit, maar met allemaal rode vlekjes erbij. Ik kan het moeilijk omschrijven.
Vanuit de TaiChi wordt dat ook wel babyhandjes genoemd. Ik weet niet meer hoe het er gewoon uitziet. Elke keer als ik bij mezelf kijk, dan zie ik die vlekjes. Maar ik werk al een hele tijd met de energie. Misschien kan je ook de lucht door je vingers voelen als je je hand heeeeeeeel langzaam beweegt. Het kan zelfs als een krachtig windje aanvoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Euhm ik voel geen lucht tussen m'n vingers hoor. Jij wel dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele stormen. Het is lekker verfrissend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet ik er dan aan gaan werken en ontwikkelen. Kun je er trouwens beter in worden dat het krachtiger wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe heb jij het geleerd dan, dat je het sinds een week kunt? Met taichi of qigong kan je de energie ontwikkelen en sterker maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk te vertellen. Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in dit soort zaken. Ik probeerde het gewoon een keer en toen voelde ik het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn JCA, je bent klaar voor een volgende stap.
Maar heb vertrouwen in je zelf, dat is de basis .
Zonder vertrouwen kan je niets.
Het woord weerspiegelen kun je naar mijn visie het beste vervangen door weerkaatsen.
Dit is een soort energetisch veld, cq magnetisch veld. Als je dit veld opbouwt tussen dan voel je inderdaad druk tussen je handen. Je kunt er mensen mee helpen. Zo kun je dus ook energieblokkades bewerken.

Veel succes