Op zich is je vraag beetje twee-ledig?
Puur afgaand op je eerdere vragen of reacties hoop ik beetje te begrijpen waar je nu vooral "naar toe wil, of aan wil werken? "
Verder ken ik je niet, en doe dus ook maar een 'wilde poging' hoor ;)
Je zegt ook: "De reden van mijn vraag is omdat ik de laatste jaren gewerkt hebt vanuit het verleden. Ik wilde het eens anders proberen en vanuit de toekomst gaan werken. Dus een andere mentaliteit en gedachten patroon krijgen."
Vond vooral antwoord van Jacob wel fraai mits je dit even op je in laat werken...
In feite en dit zonder schizofreen te zijn (;-)) hebben/kennen we 2 "ikken".
Die ene is bv je 'denk-ik' waarin nagenoeg alles wat je ooit al moest meemaken, ook de nare dingen, de fijne dingen en dus tegelijk gevuld met ook de vele soorten emoties.
Deze is voor dit leven je aan-geleerd!
Gewoon door o.a opvoeding, met ook erin tal van normen/waarden, verwachtingspatronen van/naar jezelf en vaak van ook anderen! Waar ooit verwachtingen lagen, kunnen dit ook "tegenvallers" worden en gevolg is vaak een teer punt in je, of elders in je leven krijg je hinder van de nog ouwe emoties.
Mogelijk zit je nu op soort keerpunt?
Die andere IKKE is je ware ik....die is in wezen VRIJ van alles en zal zich niet langer storen aan alle kronkels die je "ouwe ikke" nog meezeulde ;)
En jazeker kan je vanuit deze net genoemde IK ook je troost en hulp krijgen!
Niet alles zo ff in no time gebeuren, maar is ook bekende fase die weer nodig is om over enige tijd eigenlijk "je hele zijn" in juiste balans te brengen!
Zo te lezen loop je ergens nu vast, mss wel soort "niemandsland" te noemen?
Breken met oude normen/waarden, soms ander soort baan, (of hobby's, soms ook andere contacten , en vooral dit : zonder schuldgevoel!)
Alles kan al helpen om je weer meer energieker en positiever in het leven te komen!
Probeer bv eens open met paar gelijkgestemden in contact te komen, mensen die dit proces herkennen zijn er genoeg!;)
Succes! :)