Hoe vind je plezier in het leven en kan je dan bereiken door alleen een mentaliteitsverandering?

Als het met een mentaliteitsverandering kan, welke is nu de goede en hoe krijg je die te pakken?
Welke stappen doorloop je dan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Plezier/geluk is het tegenovergestelde van lijden. Lijden komt door verlangen. Stop met verlangen.

Besef dat je gelukkig kunt zijn zonder iets nodig te hebben. Geniet van alles wat je zomaar aangeboden krijgt. Zoek het in de simpele dingen. Die bomen staan er gratis en voor niets hoor.

Een stappenplan heb ik helaas niet voor je, volgens mij moet je het gewoon zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Door jezelf eens goed onder de loep te nemen en vooral ook anderen erbij betrekken en aan hen vragen hoe ze over je denken en wat ze van je vinden .

ze houden dan als het ware een spiegel voor en dan moet je er wel eerlijk naar durven te kijken en open staan voor veranderen want als je geen plezier in het leven hebt dan doe je toch iets fout en wordt het tijd om het anders aan te pakken.

Een stap is bvb ; wat deed je als kind graag, misschien hield je wel van zingen en zwemmen en noem maar op en dat je dat nou helemaal niet meer doet dus pak in die tas en ga zwemmen en daar ontmoet je ook weer nieuwe mensen.

Ga ook op een koor dus dat is stap een.

misschien heb je geen zin meer in je baan dus wordt het tijd om naar iets anders uit te kijken
Gewoon die stap zetten en durven doen

Maar misschien heb je geen plezier in het leven omdat je vaak wat down bent dan kan je met homeophatie ook veel berijken dat je beter in je vel gaat zitten

En als het allemaal niet helpt zou ik naar en psychiater gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwar nooit plezier met geluk.

Eén pleziertje van deze avond kan een grote domper zetten op je geluk de volgende jaren!
Snappie?

Het is wel zo dat een mens voor zichzelf een bepaalde geestelijke gezondheidszorg kan bewerkstelligen.

Christenen doen het bv zo:

(Filippenzen 4:4-9) . . .Verheugt U altijd in [de] Heer. Nogmaals zal ik zeggen: Verheugt U! 5 Laat UW redelijkheid aan alle mensen bekend worden. De Heer is nabij. 6 Weest over niets bezorgd, maar laat in alles door gebed en smeking te zamen met dankzegging UW smeekbeden bij God bekend worden; 7 en de vrede van God, die alle gedachte te boven gaat, zal UW hart en UW geestelijke vermogens behoeden door bemiddeling van Christus Jezus. 8 Ten slotte, broeders, al wat waar is, al wat van ernstig belang is, al wat rechtvaardig is, al wat eerbaar is, al wat lieflijk is, alles waarover gunstig wordt gesproken, welke deugd er ook is en al wat lof verdient, blijft deze dingen bedenken. 9 De dingen die GIJ zowel geleerd als aanvaard hebt en die GIJ in verband met mij gehoord en gezien hebt, brengt die in praktijk, en de God van vrede zal met U zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kunst is een evenwicht te vinden tussen je wensen en wat redelijkerwijs realiseerbaar is. Soms kun je ook nog flink dwars gezeten worden door een geheime agenda, je wilt heimelijk toch meer dan je voor jezelf wilt toegeven.
Gevoelens van ontevredenheid worden ook in ruime mate opgestookt door de consumptiemaatschappij, want ontevreden mensen kopen meer en behalve dat moeten we dan ook nog een voorbeeldige rol spelen in allerlei ethische kwesties. Alles bij elkaar een eisenpakket waar een gezond mens gemakkelijk onder kan bezwijken en buitengewoon ongelukkig worden.
Gelukkig mag een tandje minder ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je wat patronen doorbreken. Probeer een tijd lang het verleden verleden te laten zijn. Trek jouw conclusies en ga verder. Bedenk waar je over 5 jaar wilt zijn en hoe je dat kan bereiken. Schep een ideaalbeeld en ga na wat je moet doen en laten om daar te komen. Stel jezelf de vraag: "Wil ik nog (jouw leeftijd) x jaar op deze manier verder?"
Een mentaliteitsverandering alleen lijkt me niet echt haalbaar, want je blijft handelen vanuit het verleden. Dus knopen doorhakken en dan komt die verandering vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plezier in je leven vind je door de juiste vragen aan jezelf te stellen. Vragen zoals:
Waarom ben je hier? Wat is de reden voor je bestaan? Is het mogelijk dat je bent op deze aarde om te lijden? Bestaat deze wereld, deze geweldige creatie als een achtergrond voor je lijden of als een instrument om je volle potentie als een levende ziel te realiseren?
Kijk om je heen en zie dat alles klopt, alles is aanwijzing om je gelukkig te maken want dat is de hoogste doel van dit creatie.
Als je iets doet dat je ellendig laat voelen stop het dan! Doe het niet meer, stop het, niet morgen maar nu!

Het enige wat jou belemmert is je andere kant, je denkende IK die scenario's van "wat als" draait. Probeer naar je hart te luisteren, daar ligt je ziel en die kent alleen een gevoel - liefde.

Je ziel kent geen angst, geen haat, geen woede en geen jaloezie. Je ziel kent alleen liefde en dat is je direct verbinding naar oneindig plezier / geluk.

Maar hoe doe je dat...?

Door controle over je denkende IK te bereiken, door een gedachte te plaatsen voor dat je automatisch reageert.

Een voorbeeld:
Je baas of een collega zei iets tegen je wat je ervaart op eerst instantie als beledigend, je kookt van binnen je wil reageren, het is zo bevredigend om je woede loss te laten barsten.... maar je controleert het heel even en je reageert bewust en altijd met een beter resultaat.
Op de lange termijn zal je een beter werkomgeving rond je creëren je zal gelukkiger voelen en daarmee begin je een nieuwe realiteit te realiseren, want mensen reageren positiever tegen vrolijk en positieve mensen. Het is veel leuker om naast een blije positieve mens te werken dan naast iemand die ongelukkig is.

Je realiteit veranderen is niet makkelijk je ANDERE KANT probeert steeds de touw in hand te nemen want dat is zijn taak - het definiëren en bewaken van je lichamelijk manifestatie.
Jou taak is een beter connectie met je ziel te creëren, een "breedband" connectie.
Oh en nog een belangrijk tip - zoek de juiste gezelschap, mensen die zoeken net als jij en nog beter mensen die het al hebben gevonden.
Mensen die de juiste vragen hebben gevonden bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is waar het klinkt heel simpel, maar dat is het niet. het veranderen van de mentaliteit (van negatief naar positief) is niet het zelfde als andere kleding aantrekken, maar is een bewust wording van je houding bij alles wat je doet. Door hier goed naar te kijken zie je hoe je het nu doet en als je dan goed na denkt zul je ook zelf zien dat je ook anders had kunnen reageren. Dit geldt vooral voor de zaken in je leven die niet te veranderen zijn. Door deze dingen positief op te pakken omdat je er toch niet omheen kunt veranderd er al een heleboel in je leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja veranderen van mentaliteit kan wonderen doen een voorbeeld en het is echt gebeurd.
lang geleden ben ik een keer als chauffeur meegegaan met het korfbal jeugdteam waar mijn dochter toen in speelde naar een toernooi. ik was geen coach, want ik heb helemaal geen verstand van korfbal, ik begeleidde hen en hielp hen met praktische dingen als op de spullen passen, drinken verzorgen enz.
na de eerste wedstrijd, die ze verloren met 9-0, was het geweeklaag niet van de lucht. "die meiden waren allemaal minstens een jaar ouder dan zij en veel groter en sterker. daar konden ze toch helemaal niet van winnen. wat deden ze daar eigenlijk, ze konden net zo goed naar huis gaan".
het werd er niet beter op, toen ze hun eerste tegenstander grof zagen verliezen van een nog potiger tegenstander.
toen heb ik ze bij elkaar geroepen en ze gevraagd wat ze eigenlijk wilden. als jullie met een instelling het veld oplopen van: we gaan toch verliezen, dan is de uitslag zeker. dan verlies je. met dikke cijfers en dan had je inderdaad net zo goed thuis kunnen blijven.
ik heb ze overtuigd van het feit, dat verliezen zeker tot de mogelijkheden behoorde, maar dat dat niet zonder slag of stoot hoefde te gaan. je mocht, nee je moest tegenstand bieden en er voor gaan. het onderste uit de kan halen, niet bij de pakken neerzitten en wat voor cliché ik ook maar kon bedenken.
het werkte. de kopjes hingen niet meer. ze stonden fier overeind. ze kwamen het veld op met opgestroopte mouwen en ze werkten er voor. ook toen de tegenpartij meteen de eerste klap uitdeelde lieten ze de kop niet hangen en ze werkten zich een slag in de rondten. ze speelden gelijk: 3-3.
ik heb ze getrakteerd op een ijsje. ik was ontzettend trots op die meiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten we de dag verdelen in 3 perioden:

De nacht slaap je (8uur) hopenlijk slaap je goed, dat is zo wie zo meegenomen.

De dag, werk je (meestal, als je geluk hebt tegenwoordig).

Doe je je werk met plezier? Heel belangrijke factor... focus je vooral op wat je wèl kan en niet op wat je niet kan.

De overige 8 uur besteden we aan privé... zit dat allemaal goed?

De stress van het dagelijkse gebeuren kan voor veel ongemak zorgen, dus zorg voor regelmaat; hou van jezelf (heel belangrijk) zodat jij ook van een ander kan houden.