Het woord is magisch, het geeft ons macht over de werkelijkheid. Door het woord zonderen we bepaalde delen van de werkelijkheid af, door het woord kunnen we dit zien.

Het woord boom laat ons, waar in werkelijkheid niet scherp is vast te stellen waar de boom ophoud en niet-de-boom begint, de boom zien. We hebben het woord boom nodig om dat onderscheid te maken, zonder het woord (of een ander woord, natuurlijk, tree geeft hetzelfde resultaat) zien we de boom niet als entiteit.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het begint bij jezelf. Je hebt het woord ik nodig om onderscheid te maken tussen jezelf en de rest van de werkelijkheid. Veel spirituele stelsels hanteren een wereldbeeld waarbij dat onderscheid weer wordt 'ontkent',
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi vind ik het :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je houdt van het woord. Ooit gehoord van Crossing borders festival?
In ieder geval best antwoord

Andere antwoorden (8)

Dat wel met elkaar kunnen communiceren.

Toegevoegd na 6 minuten:
wel moet natuurlijk WE zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's een lastige.
Ik zou zeggen: inzicht.
Maar dan mis ik hierbij de 'ervaring'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien beetje domme benadering maar ik zou zeggen geen, spiritualiteit gaat verder dan schrift en spraak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen, schrift en spraak zijn nominaal en betekenen niets meer dat ze inhouden. Zoals bijv. Clinton of Obama zei 'God bless America', dan klinkt dat heel spiritueel, maar is het niet door iemand die niet in God gelooft!. Daarom kan ik als atheist zo makkelijk zeggen God zij met U allen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer betekenisvol!
Elk woord is zo vol van energie van degene die het gebruikt!
Dat maakt ieder uitgesproken woord bijzonder.

Niet iedereen hoort dat echter.
Meestal; hoor je een woord, en herken je een woord, en daar mee basta.

Wanneer je open en ontvankelijk gaat luisteren naar degene die het woord uitspreekt krijgt het woord zijn unieke betekenis.

Kijk eens even naar de volgende woorden:

BIJ - ZONDER (ikzelf heb nog nooit zo'n mooi woord gezien!)

ALL - EEN (fantastisch gewoon)

Dit zijn wat mij betreft echt woorden die puur en alleen gemaakt zijn (pure creatie vanuit de bron) om spiritueel te zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woorden,spreken ,horen ...de zin of de betekenis hiervan dat het ontwikkeld is om ons verstaanbaar te maken onder elkaar en het antwoord is dus communicatie en die staat nauw verbonden met de bepaalde planeten zoals saturnus .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woorden geschreven of gesproken zijn bedoelt om te communiceren met elkaar, of om zich te uiten.
Spirituele communicatie bestaat ook, die is veel subtieler, soms hebben slechts enkele woorden een grote spirituele lading.
Woorden kunnen de sleutel zijn van andere spirituele zaken, geschreven en / of gesproken, ze maken de opening die nodig is om verder te zien/ ervaren.
Een woord is eigenlijk een persoonlijke tekening bestemd voor de ander, het is het omzetten van een gedachte in een tekening, vaak sterk functioneel, soms spiritueel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Egyptenaar uit het middenrijk kon je alle Farao's opratelen tot aan de eerste dynastie. Dit werd er in de overlevering ingestampt. Middels het schrift kon men de overlevering bewaren elders dan in de hersenen of via kinderen waardoor de informatie extern kon worden bewaard en niet verloren ging.