Als je wilt mediteren met negatieve gedachten, met de bedoeling tot jezelf te komen in het positieve, welke gevolgen kan dat voor de omgeving hebben?

Toegevoegd na 8 uur:
Ik zal het nog wat toelichten: Ik heb gehoord dat als je je niet lekker in je vel voelt of gespannen of zo, dat als je dan in het bijzijn van een ander mediteert of in zijn of haar huis, dat een negatieve energie achterlaat. dat de negatieve "trilling" dan juist sterker wordt in plaats van dat het beter zou gaan. Is het zo iets duidelijker?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Alles wat je denkt en doet straat door naar je omgeving. De energie stroomt waar je gedachten zijn, maar ook met elke intensie je bewuste of onbewuste bedoelingen hebben. Kortom als je slecht in je vel zit, dan zullen anderen ook eerder geneigd zijn om tegen je uit te vallen. Je energie wordt opgepikt door anderen. Als jij vrolijk bent zullen anderen ook vrolijker worden. Maar zo kan jij ook omlaag of omhoog gebracht worden door andermans energie. Dit allemaal geldt vooral voor diegenen die leven van de energie uit personen. Voor de rest snap ik je vraag niet. Toegevoegd na 14 uur: zo, dan ben jij de pineut zeg. Dan zou je nooit kunnen mediteren om beter in je vel te raken. Laat ik dit als enige zeggen, als die ander het weet van de energieeen dan is het zijn taak om regelmatig het huis energetisch te reinigen. Het is een goede vriend dan zeg, die je dit vertelt of verwijt. Hij wil jou echt helpen. Dat laatste is sarcastisch bedoeld. Nee, de ruimte hoeft alleen maar gereinigd te worden.

Als je mediteert met negatieve gedachten kan ik me zomaar voorstellen, dat je nog chagrijniger wordt en daar knapt je omgeving niet van op. Integendeel.

Welnee, wie heeft je dat verteld? Mijn man en ik mediteren allebei. En omdat we gewoon mensen zijn, zitten we wel eens minder goed in ons vel. Dat merk je aan de ander, en soms neem je elkaars emotionele toestand enigzins over. Dat gebeurt als je samenleeft. Ook andersom overigens, dat je elkaars positieve bui overneemt. Maar een negatieve 'energie' of 'trilling' vanwege meditatie? Nope, nooit wat van gemerkt. Wel positieve effecten van meditatie bij mijn man en bij mezelf, nooit enig 'residu' (daar heb je het dan blijkbaar over) in huis of speciaal op de plek waar hij heeft gemediteerd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100