Is er een verklaring voor HelderBlind zijn?

Ik ben HelderBlind. Ik heb geregeld het gevoel dat mijn nekharen overeind gaan staan omdat er 'iets gebeurt met een dierbaar iemand'. Bij navraag is er echt nooit iets aan de hand. Ik ben ook HelderBlind voor zwangerschappen: altijd 100% fout bij het voorspellen van of het een meisje of een jongetje wordt (zelfs bij mezelf). Ik heb HelderBlinde momenten waarin ik de waarheid zó bijna in al zijn facetten zie, dat ik er euforisch van word (presque vue wordt dat ook wel genoemd). Verder sterf ik tijdens mijn dromen geregeld maar leef ik gewoon door. Het is bijna occult, maar altijd 100% er naast. Net als mijn horoscoop: altijd helemaal fout.

Is dat ook niet een beetje occult? Is er een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zitten nog mááánden van één april verwijderd, hoor!
rose
13 jaar geleden
Moet de term niet troebelziende zijn? Of opaakziende?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100% fout voorspellen bij zwangerschappen is simpel om te zetten in helderziendheid lijkt me- als je zeker weet dat het een jongen wordt, wordt het dus een meisje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik meen het bijna serieus, die momenten voelen echt aan als visioenen maar slaan de plank altijd volledig mis! Ik kan er zelf wel om lachen en herken het nu ook goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@hippo: Dat heb ik uitgeprobeerd! Dan ga ik twijfelen en draai het om, waarna het nog altijd 100% fout is. Is dat nou occult of niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moet zeggen ik vind het woordje helderblind helemaal geweldig :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je je verkeerde voorspelling éérst aan ons doorgeven, voordat jij 'm weer omdraait. Misschien kunnen wij er dan iets mee :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele goede vraag. +
Maar één opmerking: Als je altijd 100% naast de zwangerschappen zit, dan kun je dus met zekerheid zeggen wat het wordt :)
Als jij zeker weet dat het een meisje wordt, koop dan maar vast een blauw kruippakje :)

Het beste antwoord

Ik denk dat we allemaal bij tijd en wijle momenten van vreemde gedachten, dromen, angstige voorgevoelens en kippenvel hebben.
We WILLEN zo graag dat zesde zintuig terug, maar de meesten van ons zijn het allang kwijt of hebben het nooit gehad.
Dat is nou eenmaal het lot van de meeste mensen.

Kortom: Ik denk dat je diep in je hart het verlangen voelt om paranormale gaven te kunnen gebruiken, maar helaas bezit je ze niet (meer).

Toegevoegd na 1 minuut:
Een kleine troost:
Liever helder blind, dan ziende blind! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kon je heel goed eens gelijk in hebben!

Andere antwoorden (4)

Je gewoon minder aantrekken van die gedachtes dat er iets met een ander gebeurt?
En voor dromen geldt al helemaal dat die niet aan standaardwetten en -regels gebonden zijn, denk maar aan hoeveel mensen vliegen in hun dromen, en toch vliegen ze in hun dagelijkse leven niet zomaar weg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan twee dingen bedenken:

óF jij bent aan het groeien ( op spiritueel niveau , maar niet zweverig ) en binnenkort gaan je dromen betekenis krijgen en gaan er dingen synchronisch voor je op zijn plaats vallen. Het leven is erg mysterieus , en we kunnen lang blind blijven voor dingen die al in werking zijn gezet om in de toekomst te gaan gebeuren. Een overrompelende , je wereldbeeld ontwrichtende gebeurtenis in jouw leven kan jouw helderblindheid omzetten in heldere momenten van inzicht . Dat is groeien . De gebeurtenis hoeft geen nare gebeurtenis te zijn , een hele mooie gebeurtenis kan net zo goed.

Een klein advies : begin 's ochtends , als je net wakker bent , realiseer je dat je hebt gedroomd , en vraag je even af : ben ik gelukkig . Namelijk op het moment dat je net wakker wordt heb je nog contact met je onderbewuste zelf en kan je van binnenuit voelen of je je leven op de beste manier aan het invullen bent. Het geluk is niet een ego - gericht geluk , maar een geluk dat je voelt naar anderen in jouw omgeving en jouw plaats in de wereld .

óF jij bent onderbewust aan het verlangen naar iets dat je niet kan zien en dat er niet is . Dat onbewust verlangen om de wereld om jou heen in perspectief en geordend te zien. De mooiste vorm van ordening is het gevoel dat je dingen kan voorzien. Maar de wereld is redelijk ongeordend .
Het onbewuste verlangen kan zo sterk zijn, maar het is geen echte groei van je bewustzijn ( dus dat helderBlinde gevoel van jou ) . Het is echter heel moeilijk de twee uit elkaar te houden ( helderBlind en helder weten ) , omdat beide een geluks gevoel teweeg brengen.
Als jij echter een situatie gaat beleven , waarin je werkelijk iets inzag , of voorzag , dat je nog niet kon weten , dan is jouw helderBlindheid op weg naar helder weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er lijkt zo op het eerste gezicht niet veel aan de hand.

(Er is ook niets aan de hand, er is namelijk nooit iets aan de hand.)

Schrikken van plotseling opkomende angstgevoelens en/of beelden betreffende dierbaren (waar je gemakkelijk de haren van overeind kunnen gaan staan) kennen we allemaal.

Het prescue vu (niet vue) is een bekend fenomeen dat soms in verband wordt gebracht met epilepsie maar waar verder nog geen duidelijke verklaring voor is.

Mensen die in hun dromen sterven en dat in werkelijkheid ook doen, doen daarover zelden verslag, dus andere verhalen dan die van overleven zul je sowieso niet horen.

Als je dood was geweest was je verhaal een stuk indrukwekkender geweest. (Echt wel!)

Het huzarenstukje van het 100% fout voorspellen van het geslacht van nog ongeboren baby's, dat is heel bijzonder.
Als het tenminste om een significant aantal voorspellingen gaat. Als je dat onder gecontroleerde omstandigheden kunt herhalen, dan kun je bij James Randi een tas met geld gaan halen.

Overigens blijf ik van mening dat opacque-voyant, of troebelziende, een betere term zou zijn voor het verschijnsel dat je meent te omschrijven.

Als je 100% fout kunt voorspellen ben je natuurlijk gewoon helderziend.
13 jaar geleden
Kan het zijn dat u geparenteerd bent aan ene Hugo Veld? Dat zou de reden van uw helderblindheid kunnen zij. Het is namelijk erfelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arthur Dent, bedoel je? Hij zag in elk geval wel Grote Gele Bulldozers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet zo goed in hetlezen van Engelse tekst,daarom beperk ik me tot de Nederlandse vertaling en dar heet ie Hugo Veld en woonde in de Wieringermeer.