Waarom mogen moslim mannen met 4 vrouwen trouwen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
17.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de kans dat ze tegenvalt erg groot is vanwege die boerka's dus mogen ze er meerdere dan hebben ze toch een redelijke kans dat er 1 bijzit die ze leuk vinden.
zondag
13 jaar geleden
Poca, leuk. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha!Poca, dit is een antwoord, geen reactie Dan kunnen we tenminste duimen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poca vind jij dit een goed antwoord? Bij goeie vraag hoor je goeie antwoorden op te geven.
Jij vind jezelf zeker grappig zo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beeeeetje humor Haasje!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk Loenie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik word chagrijnig als ik reacties zie waarbij ze het hele gemeenschap inbegrijpen. Ik bedoel niet Alle moslims lopen met een boerka. En btw pasen zegt me niks het is niet mijn feestje.
zondag
13 jaar geleden
06.42 uur? Haasje is blijkbaar met het verkeerde been uit bed gestapt en er trouwens om 23.10 uur er ook met het verkeerde been ingestapt zo te zien.

Antwoorden (3)

Dat is ontstaan doordat er relatief veel meer vrouwen waren dan mannen. Mannen kwamen tijdens langdurige oorlogen om het leven en de vrouwen bleven achter.
Toen heeft men besloten (dit is meer cultureel bepaald dan religieus) dat een man met 4 vrouwen mocht trouwen. Als je broer overleed, dan trouwde je ook met zijn vrouw. Puur om voor te kunnen zorgen.

Alleen die wet is in veel Islamitische landen nooit aangepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer een man fysiek en financieel in staat is om een tweede vrouw te huwen, en beide vrouwen rechtvaardig kan behandelen, dan mag hij volgens de Islam een tweede vrouw huwen.
Allaah, Soubhanaa Wa Ta`alaa, zegt (interpretatie van de betekenis):

“… huw (dan andere) vrouwen van uw keus, twee of drie, of vier…” [4:3 al-Nisaa]

En dit was de handeling van de Profeet (Salla Allahou `alayhi Wa Salam), en van zijn Metgezellen (Raddya Allahou `anhoum).
Maar uitgezonderd de Profeet (Salla Allahou `alayhi Wa Salam) wordt niemand toegelaten om meer dan vier vrouwen te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Profeet mohammed had ook 4 vrouwen. Ook een weduwe. Om voor ze te zorgen. Jouw 1e vrouw moet toestemming geven. En je moet al je vrouwen rechtvaardig behandelen