Wat voegt paranormaal begaafd zijn toe aan je leven?

Wat is de meerwaarde? Waartoe dient het, hoe pas je het toe? Wordt je leven er door verrijkt? Zo ja, op wat voor manier? Als je het toepast voor anderen, wat is je motief? Wat kan/wil je er mee bereiken/behalen?

Zou je nog zonder kunnen? En waarom wel of niet?

En hoe ga je om met de argwaan die het aantrekt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het paranormaal zijn betekent een grote belasting in je leven, een extra verantwoording voor je naastemens.

NEGATIEVE:

Het verkrijgen van informatie waar je niet om gevraagd hebt, het verkrijgen van opdrachten voor hulp aan je naasten, het oppikken van het verdriet van een ander waar je echt niet op te wachten zit.
Het voelen en ervaren van wanhoop en uitzichtloosheid van de ander , het krijgen van inzichten in deze waanzinnig uit de hand gelopen wereld, het aanvoelen van een naderende climax van dit leven.
Geen positieve climax maar een negatieve.

Het altijd maar weer verbaal aangevallen worden, je altijd maar weer moeten verdedigen van iets waar je heilig in geloofd.
Heel veel energie moeten steken in situaties en personen.
Het waarnemen van onbegrijpelijke processen buiten je zelf om, het waarnemen van een andere wereld en je altijd maar weer afvragen wat je er toch mee moet.

POSITIEVE:

Het voelen in je zelf en bij anderen van het intense blij makende gevoel dat je eigenlijk niet verder kan omschrijven.
Het mogen en kunnen helpen van anderen die vast gelopen zijn in het leven.
Het weghalen van andermans pijnen, geestelijk en lichamelijk.
Het mogen en kunnen ,van contact maken met gene zijde.

Wat te doen met de argwaan betreft dit onderwerp?

Veel luisteren, respect blijven hebben voor andere meningen en je beseffen als je , je nek uitsteekt dat je klappen kan krijgen.
Tegenstand maakt je sterker en geeft je meer inzicht in de ander, eens zullen zij het ook ervaren, want het is aanwezig in ieder van ons.
We zijn allen gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een prachtig en genuanceerd antwoord Ed +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel mooi +1
Cryofiel
13 jaar geleden
Helaas zie ik veel verbaal geweld in discussies tussen gelovers en niet-gelovers. Wat daarbij opvalt, is dat het juist de gelovers zijn die zich schuldig maken aan verbaal geweld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryo,
Jammer dat je het non-verbale geweld niet kunt zien.
De meesten kunnen alleen de problemen van anderen zien, dat is niets nieuw.
Het grotendeel van de maatschappij is hierop gebaseerd.
Cryofiel
13 jaar geleden
Je uitgangspunt is verkeerd. Dat nonverbale geweld kan ik wel degelijk zien. Dat komt van beide kanten. Geen verschil. Daarnaast is er het verbale geweld. Dat wordt soms echt ronduit grof. Dát geweld komt steevast van één kant: van de paranormaalgelovers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je niet. Je ziet geen verschil in het nonverbale. Of bedoel je dat je het niet kunt zien omdat het schrift is?
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zie dat beide kanten elkaar "bestoken" met de eigen gezichtspunten. Geen verschil. Ik zie dat de paranormaalgelovers elkaar "heel vriendelijk steunen" door steken onder water te geven. Daarmee bedoel ik een stortvloed aan reacties als "Goed gezegd, X". Terwijl de argumenten van X zojuist onderuit zijn gehaald. Die "steun-reacties" voegen niets toe, en ontwijken de inhoud. Ze zeggen alleen maar "Het maakt mij niet uit wat je zegt, hoor, en het maakt mij ook niet uit wat de andere kant zegt, want daar luister ik toch niet naar. Ik steun je gewoon, want je bent zo lief. Wat je zegt en of je gelijk hebt maakt niet uit - je bent gewoon lief en ik steun je." De discussie wordt zo platgeslagen. Tenslotte zie ik verschrikkelijke scheldpartijen. De laatste was aan mij gericht. Die scheldpartij maakte mij uit voor alles wat slecht is. Vanzelfsprekend werd er niet ingegaan op *wat* ik zei. Nee, ik was slecht, ik was schofterig, ik was aanvallend, enzovoort. Ook hier: ten eerste een botte scheldpartij die nergens op gebaseerd was, ten tweede het volkomen negeren van wát ik had gezegd. Kennelijk was de inhoud te gevaarlijk, en moest daarom de boodschapper worden onthoofd. Ook dit soort onbeschoft gedrag zie ik alleen van de kant van de paranormaalgelovers. Als jij een voorbeeld ziet waarin een niet-gelover zó tekeer gaat tegen een gelover, hoor ik dat graag van je - ik ken die voorbeelden niet. Het was ze bijna gelukt, die paranormaalgelovige aanvallers. Ik heb serieus overwogen mijn account te laten verwijderen. Maar ik ben gebleven, en ik vecht terug. Dat is helaas nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over scheldpartijen ben ik me niet bewust, dat zullen andere threads zijn?
Lijkt me dat je dit soort dingen meld bij de moderatoren. Steun betuigingen zie je overal. Jij hebt je daar ook eens 'schuldig' van gemaakt.
Ik heb eens een reactie van jouw gezien: "Goeie vraag, deze ga ik volgen". Op de vraag van Rot. Ik merk dat je harder wordt. Dat wanneer "de argumenten van X zojuist onderuit zijn gehaald" Het voor jouw dit als overtuigend bewijs is.
Maar bewijs vanuit de wetenschap is nog geen bewijs. Daar de wetenschap altijd fouten kunnen hebben gemaakt. Die discussies ga ik hier niet opnieuw voeren. Want dat blijft 'opnieuw' te moeten gebeuren. De afstand wordt alleen maar groter. Het zij zo.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik maak mij slechts boos over mensen die beweren dat ze zo "breed" en "vriendelijk" zijn - maar die intussen de ander totaal negeren. Om in te gaan op waar gdanonym het over heeft:
A zegt iets
B reageert daar inhoudelijk op.
A reageert TOTAAL niet op B, maar vertelt iets heel anders.
B reageert daar inhoudelijk op, en vraagt A datzelfde te doen.
A reageert TOTAAL niet op B, maar zegt dat B slecht is. Wie is er dan fout, A of B? Wie is er dan onvriendelijk, A of B? -- @gdanonym, wat vind je van de volgende lijst? —  Ik maak slachtoffers.
—  Ik jaag mensen weg.
—  Ik brand mensen af.
—  Ik scheld.
—  Ik duw en trek.
—  Ik heb levensangst.
—  Ik ben erop uit mezelf te profileren.
—  Ik gun een ander zijn standpunt niet.
—  Ik roep en schreeuw.
—  Ik ben onzeker.
—  Ik heb geen zelfvertrouwen.
—  Ik ben dominant.
—  Ik wil mezelf bewijzen.
—  Ik roddel.
—  Ik doe aan kwaadsprekerij.
—  Ik trap na.
—  Ik ben pathetisch.
—  Ik doe lelijk.
—  Ik reageer ten koste van anderen.
—  Ik ben aan het stalken.
—  Ik ben triest.
—  Mijn reacties zijn slechts lachwekkend.
—  Mijn intenties zijn verkeerd. Dit zijn allemaal beschuldigingen die heel direct aan mij waren gericht. Ik vertelde alleen maar mijn mening. Maar op mijn mening durfden deze personen niet in te gaan, AL mijn woorden werden compleet genegeerd. In plaats daarvan werd ik getracteerd op bovenstaande lijst keiharde en persoonlijke beschuldigingen. Is dat hoe we met elkaar om moeten gaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stap eens uit je slachtoffer rol en ga eens na of dit allemaal je niet bekend voorkomt uit je verleden. Het lijkt wel een obsessie en er is iets wat je drijft en dat komt niet vanuit GV.
Steeds weer iets wat blijft terugkomen in je leven. Een groot verdriet lijkt het wel. Iets wat de woede in je losmaakt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Zou jij dan niet boos worden als mensen al jouw woorden compleet negeren, en je in plaats daarvan op een enorm groffe manier uitschelden? Ik vind dat beneden alle peil. Misschien dat jij er anders over denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou gaan kijken waarom ik dit dan kennelijk aantrek en altijd in die posities terecht kom. Maar ik sta anders in het leven dan jij.
Ik zou proberen om die patronen te zien en nagaan wanneer ik ditzelfde gevoel voor het eerst tegenkwam in mijn leven, hoe oud ik was en welke situatie het was. Ik weet zeker dat als jij je account opzegt, dat je nog steeds in dezelfde situaties terecht komt. Net zoals het al van voor gv aan de gang was. Dus je kunt wel boos zijn op al die anderen en hier verbitterd over worden. Maar nog steeds ligt de diepere oorzaak bij jezelf. En alleen jij kan dit voor jezelf oplossen. onder elke boosheid zit verdriet. Welk verdriet heb jij waardoor je zo boos bent?
Cryofiel
13 jaar geleden
Als anderen mij uitschelden, zeg jij dat dat aan mij ligt? Als een vrouw is verkracht, durf je dan hetzelfde tegen haar te zeggen? Ga je haar dan vertellen dat ze zich moet afvragen hoe het komt dat ze in zulke situaties terechtkomt? Ga je haar dan zeggen dat de diepere oorzaak bij haarzelf ligt? Als ze boos is op haar verkrachters, vertel je haar dan dat onder die boosheid verdriet zit, en dat ze moet nagaan welk oud verdriet ze met zich meesleept, en dat ze daaraan moet werken om niet meer boos te zijn op haar verkrachters?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik laat het hierbij. Pas op dat je geen verbitterde oude vrouw wordt. Zonde van het leven die je mist.
Cryofiel
13 jaar geleden
Jammer dat je de schuldvraag zo eenduidig bij het slachtoffer legt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent alleen maar het slachtoffer van jezelf.

Andere antwoorden (7)

1= niets
2= geen
3=niet
4=nee
5= op geen enkele
6= euro's vangen
7= ja, makkelijk
8= omdat het niet bestaat
9= niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij zijn de gelovigen,ik niet. Zij hun mening, ik de mijne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,je hoeft maar naar het aantal minnetjes te kijken die ik mag ontvangen bij dit soort vragen en je weet van de hoed en de rand. Maar het zal me er niet van weerhouden deze antwoorden te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,maar houd het stil!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moolkeesje gelooft vooral in zichzelf, ach ja dan is er tenminste iemand die in moolkeesje gelooft. En trek je schoenen maar weer aan want je loopt er behoorlijk naast. Ga het maar weer vlug melden, als je kritiek geeft dan moet je ook kritiek terug verwachten ipv melden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, zielepiet toch!
Cryofiel
13 jaar geleden
Het is mijn stellige indruk dat paranormaalgelovers veel sneller op hun teentjes getrapt zijn dan realisten. Je ziet dat aan hun gepikeerde reacties op GV. Veel paranormaalgelovers zijn er oprecht van overtuigd dat ze een betere mensensoort zijn dan de realisten. Ze staan hoger en ze zijn menslievender. Dat je dan af en toe flink gaat schelden op die laagstaande realisten, dat is in hun optiek logisch en terecht. Ik heb hier op GV grote scheldpartijen voorbij zien komen. Steeds waren het de paranormaalgelovers die gingen schelden. Nooit een woord van excuus gezien. Alleen slap gelul, in de trant van "jullie spreken de taal niet". Alsof dat een goede reden is om iemand uit te maken voor alles wat slecht is. Zo leg je zelfs die interpretatie als fout bij de andere partij. De (voorlopig) laatste keer dat ik het was die gigantisch werd uitgescholden (ik heb serieus overwogen mijn account op te heffen) is er zelfs nooit ook maar enig excuus gekomen. Als je dan kijkt naar de "inzichten" van de paranormaalgelovers, dan bestaan die alleen in hun fantasie. Kijk bijvoorbeeld eens naar alle oplichters en bedriegers die hier op GV zijn ontmaskerd. Ik durf te beweren dat ALLE ontmaskeringen door de realisten zijn gedaan. De paranormaalgelovers hadden niets door. Sterker nog, toen de realisten gingen doorvragen naar aanleiding van inconsistente beweringen van een GV-bedrieger, waren het de paranormaalgelovers die "die arme persoon" in bescherming namen. Geef mij maar de openheid van geest en de brede blik van de realisten. -- Zo, dat moest ik even van me afschrijven!   ;-)
hai!! ik begrijp dat je niet helemaal begrijpt wat een paranormaal persoon voor leven leidt, en hoe hij daarmee omgaat. Of wat dat voor leven is. Ik denk dat ieder leven heel persoonlijk is, maar dat ieder leven ook veel overeenkomsten vertoont met andere levens...
De paranormale persoon voegt iets toe aan de maatschappij. Iedereen die dergelijke dingen doet op een niet algemeen geaccepteerde basis (- waarom is paranormaal niet een geaccepteerde basis eigenlijk?) kan weerstand verwachten omdat er altijd wel mensen zijn die ertegenin gaan. Daarmee zal de paranormaal begaafde persoon dus moeten omgaan, en dat zal ook heel erg karakter-vormend werken. Welke manier de persoon ook kiest.
De paranormale persoon is iemand die meestal zijn leven in dienst van de medemens stelt. Hij of zij geeft hulp, advies, raad, pointers... op de manier waarop hij/zij dat kan. Ieder paranormale persoon heeft haar/zijn eigen fortes: de een is goed in vormen, de ander in kleuren, weer een ander in bewegingen en zo voorts. Dus je kunt niet van elke paranormale persoon hetzelfde verwachten, of van elk verwachten dat ze de lotto-cijfers goed voorspellen (- om maar een stokpaardje van sceptici beet te pakken). Paranormalen helpen de medemens door aan te geven waar diens klachten vandaan komen, waar diens frustraties in het leven liggen, en waar diens uitdagingen. Ook waar de persoon goed in is en op welke manier die persoon weer kan helpen. Uiteindelijk leven we geen van allen op eilandjes maar allemaal samen in deze maatschappij van de wereld.
Er is een metaphysisch aspect aan ons leven, maar niet iedereen staat daarvoor open. Als je alleen maar geloofd in wat je kunt pakken en aanraken... wat betekenen liefde, hoop, verwachtingen en dergelijke dan voor je??
Paranormale mensen staan meer in contact met het metaphysische en op basis daarvan helpen ze de medemens. DAT is wat ze willen.
Uiteindelijk is IEDEREEN paranormaal, maar niet iedereen wil daarvoor uitkomen. Dat leidt ertoe dat de persoon meer zelfontwikkeling meemaakt want uiteindelijk is de ander helpen altijd jezelf helpen.
Ik weet dat niet iedereen het met dit antwoord eens zal zijn maar dat ligt aan die personen. Het leven draait erom jezelf te leren kennen, en je talenten niet te begraven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste moet je je niets aantrekken van wat anderen erover denken en/of zeggen.Wanneer jij ervoor open staat en blijft staan zul je merken, dat je steeds meer ervaringen opdoet.Wanneer je anderen zou willen helpen, ligt het er abusievelijk eraan waarvoor en waarom.Jij zal hen pijn,vreugde en/of verdriet te verwerken krijgen en dus ook voelen.Hierbij heb je altijd iets van diegene nodig wat van deze persoon is of is geweest. Het behoeft dus niet altijd een overledene te zijn.Het kan hierbij gaan om een foto, sieraad, kledingstuk oid.Laat je nimmer misbruiken en maak zelf nimmer misbruik ervan.Hierdoor kun en zal jezelf in problemen kunnen komen net als diegene die jij zal proberen te helpen.Succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier wat speculaties van een ongelovige:
Ik denk dat het paranormaal zijn, het zelfde bijdraagt aan je leven als bijvoorbeeld gelovig zijn. Het laat je toetreden tot een groep mensen met een 'hogere waarheid' dan het platvloerse aardse, je ontstijgt daarmee de gemiddeldheid en je kunt het warme gevoel hebben dat je écht iets moois bijdraagt aan onze schepping.

Bovendien heeft iedereen een inwendige drive om een ander te helpen, en als je dat kunt doen door mensen meer inzicht te geven in zichzelf, geeft dat een heel prettig gevoel. Dat is denk ik motivatie genoeg.

Verder is de argwaan die je aantrekt ook iets waar je jezelf sterker door kunt gaan voelen. Jij bent de underdog, maar tegen de verdrukking in probeer je toch het beste te doen en op jouw manier goed te leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het paronormaal zijn inhoudt dat je meer aandacht en liefde voor je medemens hebt, en je in staat bent om anderen te helpen met jouw boodschap van licht en liefde, voegt het heel wat toe.
Je gebruikt het dan op een positieve manier.
Als het paranormaal zijn tot iets wordt gemaakt voor geldelijk gewin, platvloerse humor, of om je ego er mee op te krikken, voegt het helemaal niets toe, en breekt het zelfs af.
Argwaan hoort bij het menselijk bestaan, daar moet je mee leren omgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paranormaal zijn kan oneindig veel toevoegen aan je leven. Je moet wel de goede paranormale vaardigheid kiezen. Extreem handige paranormale eigenschappen:
-Kunnen vliegen, liefst heel hard en ook buiten de dampkring
-Jezelf onzichtbaar kunnen maken
-Gedachten van anderen kunnen lezen, ook als die ander daar niet voor openstaat
-Terug in de tijd kunnen springen, of vooruit. Of tijd kunnen plaatsen tussen jou en iets anders
-Kunnen genezen door in je vingers te knippen, liefst duizenden mensen en dieren tegelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitgelachen worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft gewoon geen voordelen,
Je zal niet serieus genomen worden