Waarom raak ik soms geboeid naar een onbekend persoon?

Af en toe dan reageer ik anders op onbekenden of mensen die ik net ontmoet.

Ik blijf naar diegene kijken en voel een soort boeiende aantrekkingskracht met daarbij het gevoel dat die persoon ' bijzonder' is.
Het heeft geen sexuele betekenis, het kunnen zowel mannen als vrouwen zijn daar ik hetero ben.
Wel ben ik eend verliefd op zo'n persoon geweest, een man dus maar er is verder geen relatie geweest.

Een gesprekje vooraf is niet nodig, het kan net zo goed iemand in de supermarkt zijn.

Zelf heb ik dan het gevoel dat diegene hetzelfde zou kunnen
ervaren.
Een blik, oogcontact is er dan ook meestal wel.
Uiterlijk speelt geen rol en bewondering ook niet perse maar die volgt na het bewust zijn van mijn gevoel.

Ik vraag mij af wat deze meestal volledig vreemden of later eventuele bekenden dit met mij doen.

Verlegenheid komt dan ook vaak op.

Is dit charisma van de ander, iets spiritueel of psychologisch.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Excuses voor de typefouten.
Erna55
7 jaar geleden
je kunt alleen zelf nagaan wat jou in deze persoon boeit.
Wij kunnen niet zeggen waarom iemand jou boeit.
Edraket
7 jaar geleden
Nee, maar onze antwoorden kunnen behulpzaam zijn, zodat ze zelf haar "probleem" kan verhelderen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat je mensen aan voelt. Dat doe ik ook. Dat heb je meteen een indruk bij mensen, als je die ziet/tegenkomt. Dit is soms best handig!

Het beste antwoord

Waarschijnlijk komt het door het zelfvertrouwen en het charisma wat de persoon in kwestie uitstraalt.

Zelfvertrouwen is aantrekkelijk, zowel bij mannen en als vrouwen. Hierdoor lijken zij sterk in hun schoenen te staan. Je kan dit zien als een soort leider-figuur. Charisma draagt hier zeker ook aan bij.

Het geïnteresseerd zijn in een persoon of geboeid worden door die persoon is helemaal niet gek. Het is zelfs volkomen normaal om geïnteresseerd te zijn in de medemens. Zelfs zonder gesprek kan dit zich voordoen, vanwege het zelfvertrouwen en charisma dat de persoon uitstraalt.

Een lach doet ook wonderen, mensen houden ervan als er naar ze geglimlacht wordt. Misschien voel jij je hierdoor ook mede aangetrokken. Let de volgende keer maar eens extra goed op de gezichtsuitdrukkingen van de mensen die jou boeien.

Non-verbaal contact is ook contact! Dat kan al genoeg zijn haha