Een voorbeeld:
Je ontmoet een persoon en volgens de regeltjes wordt er van je verwacht, dat je de persoon, hartelijk gaat begroeten.
Je doet je best, keurig eerst een hand, dan drie kussen, niet te klef, niet te hartstochtelijk, maar keurig drie nietszeggende kussen, hierna nog een glimlach en een beleefdheids praatje en dat was het.
Er komt geen energie vrij waar je op doelt.

Je ontmoet een persoon en volgens de regeltjes wordt er van je verwacht, dat je de persoon , hartelijk gaat begroeten.Deze persoon echter ken je heel goed en is je dierbaar, nu geen handje en drie kleffe zoenen, maar een omhelzing, nu knettert de energie er van af, het voelt warm en innig aan, er komen tranen in de ogen en een geluksgevoel.
Er komt heel veel energie vrij, die over en weer gaat.

Belangrijk is het dus bij het knuffelen, is het een volgens de beleefdheidsnormen verwachtte handeling, omdat het op dat moment van je verwacht werd?

Of is er tijdens het knuffelen een uitwisselen van een intens gevoel van liefde en dankbaarheid?

Energie wordt gevoed door de juiste, pure intentie van beide personen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (2)

Tja, wanneer je oprecht knuffelt komt daarbij liefdevolle energie vrij. Chi is Energie.

Of je dit kunt verliezen?
Dat hangt er van af, op welke manier je iemand knuffelt, wanneer liefde of energie voor die persoon niet meer oprecht is, dan is er geen sprake meer van liefdevolle energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Betekenis Chi:menselijke energiestroom
*Betekenis Energie:Het vermogen om arbeid te verrichten

Toegevoegd na 4 minuten:
Knuffelen doe je denk ik door de menselijke energiestroom.
Chi kun je moeilijk verliezen(het is gewoon zo)
Als je het Energie niet hebt om te knuffelen,lijkt het me niet oprecht.